Efectul inflației: românii cumpără la fel de mult, dar aleg produse mai ieftine

Autor: Radu Pop
Publicat: 09-06-2022 22:23
Actualizat: 09-06-2022 23:44

Românii merg la discounteri pentru produse mai ieftine, dar tot au cheltuieli cu 7% mai mari față de anul trecut, potrivit economica.net.

Scumpirea produselor a generat numeroase schimbări în obiceiurile de consum. Se aleg produsele mai ieftine, vândute de obicei de discounteri, pentru a nu sacrifica din cantități.

Este al doilea trimestru consecutiv în care se observă migrarea cumpărătorilor către produse mai ieftine. Se alege mai ieftin în special în cazul produselor nealimentare.

Potrivit GfK, peste 4 din 10 categorii de alimente (excluzând alimentele proaspete și lactatele) și de produse pentru îngrijirea locuinței, precum și jumătate din categoriile de produse de îngrijire personală se confruntă cu fenomenul de migrare a clienților spre produsele mai ieftine.

În categorii precum făină, paștele făinoase, mixurile de bere, capsulele de cafea, dulciurile sau vopseaua de par, românii au migrat către produse mai accesibile ca preț, pentru a nu elimina aceste categorii din coșul de cumpărături.