Adie vântul falimentului pe Aeroportul Otopeni: companiile au pierdut foarte mulți angajați

Autor: Lucian Negrea, Reporter
Publicat: 25-07-2022 06:54

Companiile de handling care activează pe aeroportul Otopeni, mai exact patru firme, au pierdut 600 de angajaţi în perioada 2019-2021, conform calculelor făcute de ZF pe baza datelor publice.

Cea mai mare companie de handling de la Otopeni după numărul de angajaţi din 2019 este Globe Ground România, care a pierdut în ultimii doi ani circa jumătate dintre angajaţi, având la finalul anului trecut doar puţin peste 200 de persoane, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. În conti­nuare însă, fiecare dintre aceşti jucători are în echipă câteva sute de oameni care se ocupă de buna funcţio­nare a celui mai mare ter­minal aerian din România, tranzitat de circa 7 mi­lioane de oameni anul trecut. Companiile de handling sunt cele care se ocupă de serviciile de la sol, de la formalităţile de check-in şi mana­gement al bagajelor la deservirea aeronavelor la rampă, informează Mediafax.

Cu toate că pe aero­portul Otopeni nu există la fel de multe probleme pre­cum pe marile aero­porturi euro­pene, întârzieri şi anulări de zboruri există în vara lui 2022 şi aici. O parte dintre ele sunt cauzate însă chiar de problemele din alte părţi ale lumii, aceeaşi aeronavă parcurgând zilnic mai multe rute.