Primăria Sectorului 5 a lansat Proiectul `Soluții digitale pentru Sectorul 5 al Municipiului București`

Autor: Radu Pop, Redactor
Publicat: 27-10-2022 16:32

Unitatea Administrativ Teritorială – Sectorul 5 al Municipiului București, în calitate de Beneficiar, anunță lansarea proiectului „Soluții digitale pentru Sectorul 5 al Municipiului București”, cod SIPOCA 1269/MySMIS2014+ 155759. Proiectul este finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020, POCA/1014/2/1/Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP (CP18/2022 pentru regiunea mai dezvoltată – Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunea mai dezvoltată).

Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general constă în consolidarea capacității administrative a Primăriei Sectorului 5, din Regiunea mai dezvoltată București-Ilfov, prin măsuri de planificare strategică (elaborare Strategie SMART CITY) și prin simplificarea procedurilor administrative în sensul dezvoltării și implementării unei aplicații informatice pentru alocare și gestionare fonduri nerambursabile locale din fonduri publice pentru activități nonprofit de interes general.

Obiectivele specifice ale proiectului

  • OS1: Dezvoltarea capacității de planificare strategică care să permită construirea unui plan de dezvoltare și modernizare a Sectorului 5 prin realizarea Strategiei SMART CITY pentru perioada 2023 – 2030.
  • OS2. Implementarea la nivelul instituției a măsurilor de simplificare a procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni în sensul dezvoltării unei aplicații/platforme informatice pentru gestionare fonduri nerambursabile locale din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general.
  • OS 3: Îmbunătățirea competențelor profesionale și certificarea unui număr de 25 de persoane din cadrul instituției cu privire la gestionarea pi utilizarea platformei informatice dezvoltate.

Rezultate așteptate

  • Rezultat program 1 - Mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung - atins prin Rezultat de proiect 1 - 1 document „Strategie SMART CITY pentru perioada 2023 - 2030” elaborat;
  • Rezultat program 3 - Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni – atins prin Rezultat de proiect 2 – 1 aplicație informatică dezvoltată și implementată pentru alocare și gestionare fonduri nerambursabile locale;
  • Rezultat program 5 - Cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice locale îmbunătățite, în vederea sprijinirii măsurilor/acțiunilor vizate de acest obiectiv specific – atins prin Rezultat de proiect 3 – 25 de persoane din cadrul grupului țintă, instruite și certificate cu privire la utilizarea soluției informatice implementate.

Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 3.992.081,00 lei.

Valoarea eligibilă nerambursabilă este de 3.912.239,38 lei din care:

Valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE este de 3.193.664,80 lei;

Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național este de 718.574,58 lei.

Valoarea eligibilă cofinanțare Buget local este de 79.841,62 lei.

Durata de implementare este de 12 de luni, începând cu data de 23.08.2022.