Îmbrăcămintea pre-purtată va reprezenta 27% din garderoba cumpărătorului mediu, în 2023

Autor: Mirea Andreea
Publicat: 08-12-2022 14:39

Impulsionată de obiceiurile de consum ale Generației Z, îmbrăcămintea pre-purtată va reprezenta 27% din garderoba cumpărătorului mediu, în 2023, informează Mediafax.

Un studiu realizat de BCG și Vestiaire Collective constată că piața modei de lux second-hand s-a triplat din 2020 și nu dă semne de încetinire a acestei evoluții

Valoarea estimată a pieței de revânzare a articolelor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii este cuprinsă între 100 și 120 de miliarde de dolari la nivel mondial, fiind de peste trei ori mai mare decât a fost în 2020, potrivit unui nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) și Vestiaire Collective, platformă globală pentru modă pre-purtată, intitulat "Ce înseamnă accelerarea pieței second-hand pentru brandurile de modă și comercianții cu amănuntul".

Piața second-hand valorează deja între 3% și 5% din totalul sectorului de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii și ar putea crește până la 40%. În timp ce produsele revândute reprezintă aproximativ un sfert din garderoba cumpărătorilor de produse second-hand, se preconizează că acestea vor reprezenta 27% în 2023. Consumatorii Gen-Z sunt cei mai orientați spre a cumpăra (31%) și vinde (44%) articole second-hand, urmați îndeaproape de generația millennials.