Un restaurant din Spania aplică o amendă uriașă unui client care nu și-a anulat rezervarea

Autor: Daniel Mihai Dragomir
Publicat: 15-05-2023 04:01

Un client care nu și-a anulat o rezervare într-un restaurant din Spania a primit o amendă de 510 euro, iar instanța a validat decizia. Incidentul a avut loc într-un restaurant cu două stele Michelin din San Sebastian, unde clientul rezervase locuri pentru trei persoane, scrie publicația ziarulromanesc.es.

Cum clienții nu s-au prezentat, restaurantul a retras de pe cardul persoanei care făcuse rezervarea suma stipulată în politica de anulare a acesteia, acceptată de client în momentul efectuării procedurii online (170 de euro x 3).

Dacă un zbor sau un hotel este plătit în avans, de ce nu se poate întâmpla același lucru cu un restaurant? Este argumentul dat de Chef Paulo Airaudo pentru „amenda” aplicată clientului.

Cum s-a ajuns la neînțelegere

Bucătarul a vorbit a doua zi cu clientul, care a încercat să-l determine să rezerve o masă pentru ziua respectivă, motivând că întârziase vizita în oraș cu 24 de ore, motiv pentru care și-a amânat și șederea la hotelul aflat în aceeași clădire cu restaurantul (deși firmele sunt diferite). Clientul, notar de profesie, anunțase hotelul, dar nu a făcut același lucru și la restaurant, considerând „de la sine înțeles” că hotelul va anunța restaurantul.

Bărbatul a dat în judecată restaurantul pentru că i-a debitat cardul fără a beneficia de vreun serviciu. Dosarul a fost judecat la finalul anului trecut, iar în luna martie 2023 s-a pronunțat sentința, prin care a fost respinsă „în totalitate” cererea clientului, notar de profesie.