Prorogarea cu un an a termenului de operaţionalizare a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor
Publicat: 31-08-2023 17:44

Guvernul a aprobat, joi, o ordonanţă prin care se prorogă, de la 24 septembrie 2023 la 24 septembrie 2024, termenul de la care se asigură, la nivel naţional, infrastructura informatică necesară operaţionalizării Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC).

Potrivit unui comunicat al Executivului, actul normativ modifică şi completează Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă.

Prin acest sistem informatic, cetăţenii vor avea posibilitatea să depună cererile în materie de stare civilă la oricare serviciu public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau primărie, în acord cu evoluţia tehnologică, astfel încât să fie simplificate procedurile specifice, precizează sursa citată.

În prezent, proiectul SIIEASC se află în etapa de verificare, iar prorogarea termenului este necesară în vederea demarării proiectului pilot şi instruirea ofiţerilor de stare civilă de la nivelul întregii ţări, mai arată Guvernul.

Actul normativ mai prevede atribuirea calităţii de ofiţer de stare civilă personalului cu atribuţii de stare civilă din cadrul Direcţiei Generale de Evidenta a Persoanelor a municipiului Bucureşti (DGEPMB) şi serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţe a persoanelor. În prezent, această categorie de personal este inclusă în rândul ofiţerilor de stare civilă cu atribuţii restrânse, menţionează sursa citată.

Totodată, prin această ordonanţă, ofiţerii de stare civilă din cadrul serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor/DGEPMB vor avea şi atribuţia de a întocmi acte de stare civilă.

"Ofiţerii de stare civilă din cadrul serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor/DGEPMB vor mai avea ca atribuţii şi întocmirea actelor de stare civilă şi înscrierea menţiunilor în registrele de stare civilă pentru asigurarea continuităţii activităţii de stare civilă la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidentă a persoanelor şi al primăriilor unităţilor administrativ-teritoriale unde nu sunt constituite astfel de servicii, în vederea parcurgerii procedurilor de înregistrare a actelor şi faptelor de stare civilă în sistem", mai precizează sursa citată.