Indonezia pregătește o interdicție pentru tranzacțiile de bunuri pe rețelele de socializare

Autor: Alecsandru Ionescu
Publicat: 12-09-2023 16:53

Indonezia intenționează să interzică tranzacțiile de bunuri pe rețelele de socializare în cadrul noilor reglementări comerciale, a declarat marți ministrul adjunct al comerțului în timpul unei audieri parlamentare, potrivit Reuters.

Autoritățile din Indonezia au declarat în repetate rânduri că vânzătorii de pe platformele de socializare amenință piețele tradiționale din cea mai mare economie din Asia de Sud-Est. Asta în condițiile în care reglementările comerciale actuale nu acoperă în mod specific tranzacțiile de pe rețelele de socializare, conform mediafax.

„Social media și comerțul social nu pot fi combinate", a declarat Jerry Sambuaga, ministrul adjunct al comerțului, în fața parlamentului, folosind exemplul vânzătorilor care utilizează funcțiile „live” de pe platforma de videoclipuri scurte TikTok pentru a vinde bunuri.

„Revizuirile reglementărilor comerciale care sunt în curs de desfășurare vor interzice ferm și explicit acest lucru”, a spus Sambuaga.

TikTok și Meta nu au comentat anunțul ministrului indonezian.

Indonezia, cu o populație de peste 270 de milioane de locuitori, a înregistrat anul trecut tranzacții de comerț electronic în valoare de aproape 52 de miliarde de dolari, potrivit datelor furnizate de compania de consultanță Momentum Works. Dintre acestea, 5% au avut loc pe TikTok, în principal prin live-streaming, susține sursa menționată.

Comerțul electronic din Indonezia ar putea să crească până la 95 de miliarde de dolari până în 2025, potrivit unui raport privind industria din 2022 realizat de Alphabet's Google, Temasek Holdings și Bain & Company.