Revoluție în transportul public bucureștean: anunțurile noului director

Autor: Radu Pop, Redactor
Publicat: 11-10-2023 09:17
Actualizat: 11-10-2023 10:07

Tensiunea politică din Capitală pare să fi creat breșe în coaliția PNL-USR-PMP, fapt ce a condus la promovarea unui nou manager al Societății de Transport București (STB), liberal autentic și cu state vechi, de peste 20 de ani în partid. De-a lungul timpului, Daniel Istrate, inginer politehnist la bază, cu specializări postuniversitare în administrația publică, a condus direcțiile de inspecție și investiții ale Sectorului 6, Direcția de utilități publice a Primăriei Capitalei, dar și o mare companie din domeniul transporturilor, acumulând o bogată experiență instituțională.

În acest context, la nici două săptămâni de la preluarea mandatului, noul director general al STB a produs o premieră, anunțând prioritățile echipei sale tocmai în cadrul Salonului Auto București, unde Societatea a amenajat un stand propriu. Dincolo de cadrul inedit, comunicatul conține informații de interes pentru cei peste două milioane de beneficiari ai transportului în comun, care folosesc zilnic autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul.

Pe lângă optimizarea rutelor de transport public, prin amenajarea de benzi dedicate, planurile par ambițioase. Conform lui Daniel Istrate, „Sistemul de benzi unice contribuie semnificativ şi pentru viteza de deplasare a serviciilor de urgenţă – Salvare, Poliţie, Pompieri. Acest culoar pentru viaţă asigură intervenţia rapidă a ambulanţelor, a pompierilor şi a poliţiei”.

În plus, oportunitatea o constituie soluțiile durabile de mobilitate urbană și periurbană, prin creșterea atractivității transportului public, pe trei planuri:

1. Modernizarea parcului, cu orientare către propulsia electrică, utilizând fonduri nerambursabile disponibile prin POR Mediu. În plus, ambiția conducerii STB este și de a reîncepe construcția de tramvaie la Uzina proprie, pe lângă modernizarea unora existente, precum si de a reintroduce autobuzele turistice cu etaj, Bucharest City Tour, de această dată nu închiriate, pentru mai buna amortizare a cheltuielilor de operare.

2. Modernizarea infrastructurii vizează atât adaptarea lungimii peroanelor, instalarea stațiilor de încărcare lentă, reabilitarea depourilor, pentru toate acestea documentațiile procedurale aflându-se în diverse faze.

3. Digitalizarea serviciilor va presupune, pe lângă existentele modalități de plată online, pe site sau prin aplicație, ori de planificare a călătoriei, inclusiv implementarea internă a unor soluții de optimizare operațională (sistem de management al documentelor, cu digitalizare flux, registratură, indexare și securizare electronică; foi de parcurs electronice).