Politicienii se încălzesc la start pentru campania electorală, conturile partidelor sunt scuturate de bani

Autor: Alice Draghici
Publicat: 06-12-2023 14:29

Unele dintre partide alocă cele mai mari fonduri pentru presă și propaganda, în timp ce altele își cumpără imobile sau își plătesc clientela de partid cu bani grei.

Situația cheltuielilor efectuate din subvenția de la bugetul de stat în perioada ianuarie – septembrie 2023:

PSD 62 milioane lei

PNL 50 milioane lei

PMP 4 milioane lei

USR 33 milioane lei

AUR 18 milioane lei

PRO România 2 milioane lei

 

PSD

CHELTUIELI PENTRU PRESĂ 67,42%

CHELTUIELI CU SONDAJELE DE OPINIE NAȚIONALE ȘI LOCALE 9%

CHELTUIELI CU CONSULTANȚA POLITICĂ 8,04%

PNL

CHELTUIELI PENTRU PRESĂ 67,11%

CHELTUIELI CONSULTANȚĂ POLITICĂ 12,1%

CHELTUIELI CU SONDAJELE DE OPINIE 6,27%

AUR

INVESTIȚII ÎN BUNURI MOBILE ȘI IMOBILE 63,7%

CHELTUIELI PRIVIND ORGANIZAREA DE ACTIVITĂȚI 17,72%

USR

CHELTUIELI PENTRU PRESĂ 31,89%

CHELTUIELI DE PERSONAL 22,43%

Clientela de partid USR

30.000lei /lună pentru compania SC Thinking Ahead Research and Consultancy SRL (Cristian Ghinea)

17.000 lei/lună pentru sondări sociologice Mateescu Barbu George

16.000lei/ lună pentru cabinetul de avocatură Sava Jenica Cristinel

Sursa: Realitatea PLUS