Cum pornim corect mașina atunci când temperaturile de afară sunt negative. Greşelile banale pe care nu trebuie să le facă șoferii

Autor: Radu Pop, Redactor
Publicat: 21-12-2023 05:48
Actualizat: 21-12-2023 07:25

În sezonul rece, experții recomandă o abordare mai atentă la procesul de pornire a mașinii. Chiar dacă instinctul poate fi să porniți motorul rapid pentru a-l încălzi, acest lucru nu este deloc recomandat.

Dimpotrivă, specialiștii sugerează că, în timpul iernii, pornirea ar trebui să fie mai lentă decât în sezonul cald.

În cazul motorului diesel, este important să țineți contactul pentru cel puțin 3-5 secunde înainte de a încerca să porniți mașina.

Se recomandă menținerea contactului timp de cel puțin 5 secunde, dar există situații în care poate fi necesar mai mult timp.

Motorul este pregătit pentru pornire atunci când se sting martorii de bord, deoarece motorul diesel folosește compresia pentru a genera aprinderea combustibilului.

La motoarele pe benzină, se sugerează și aici o așteptare de câteva secunde după ce ați pus contactul, înainte de a încerca pornirea

De obicei, acestea pot fi pornite după 2-3 secunde. Este important să luați în considerare și starea martorilor de bord, iar atunci când aceștia se sting, mașina poate fi pornită în condiții de siguranță.

Mecanicii recomandă șoferilor de mașini diesel să pună contactul de două ori în sezonul rece înainte de a încerca efectiv să pornească mașina. Prima dată, se menține contactul pentru 5-10 secunde, apoi se oprește fără a încerca pornirea motorului.

A doua oară, se menține contactul pentru încă 5-10 secunde, urmată de încercarea efectivă de pornire.

Acest procedeu asigură o încălzire mai eficientă a camerei de ardere, contribuind la pornirea mai ușoară a motorului, potrivit Autodivers.ro

Pentru mașinile cu motor pe benzină, aceeași regulă se aplică, însă timpul de menținere a contactului poate fi redus la 6-10 secunde.

După pornirea mașinii, este recomandat să lăsați motorul să funcționeze la ralanti pentru câteva minute, pentru a permite uleiului să-și recapete vâscozitatea și să ungă corespunzător componentele metalice din interiorul motorului.