eFactură schimbată. Îmbunătățiri la validarea online și în problema multiplicării facturilor, dar și o soluție pentru autofacturare

Autor: Alice Draghici
Publicat: 16-01-2024 14:40

Reprezentanți ai Centrului Național pentru Informații Financiare (CNIF), centrul IT al Ministerului Finanțelor, s-au întâlnit ieri cu specialiști ai firmelor de facturare online și ai furnizorilor de programe de contabilitate, cu care au discutat o parte dintre problemele sistemului eFactură.

A fost decis că două disfuncționalități majore vor primi soluții parțiale în această săptămână, respectiv va fi îmbunătățită substanțial validarea online și va fi rezolvată o bună parte din problema facturilor multiplicate, conform surselor Profit.ro, prezente la discuții.

Conform sursei citate, soluția implementată acum va rezolva parțial problema, adică va elimina facturile trimise repetat din greșeală, dar va permite în continuare unui emitent să retrimită o factură dacă operează o modificare cât de mică la aceasta.

De asemenea, ar urma să fie rezolvată - se promite că în mare măsură - problema la validarea online a fișierului XML, inclusiv transformarea acestuia în PDF, astfel încât să nu mai apară erori false.

CNIF pregătește o soluție și pentru autofacturare, prin acordarea în SPV a unor drepturi de facturare, dar nu este clar dacă soluția aceasta ar necesita o variantă nouă și îmbunătățită a SPV, despre care s-a transmis că este deja în pregătire pentru perioada următoare.

Totodată, nu va exista un buton de "Anulare" a unei trimiteri de factură, chiar și eronată. Reprezentanții CNIF au sugerat să se trimită mesaj înapoi cu "Nu e pentru mine", să se încerce contactarea emitentului care a greșit și să fie stornată factura.