Gigantul Boeing se clatină: a fost dat în judecată de acţionari

Autor: Florin Pușcaș
Publicat: 02-02-2024 13:16
Actualizat: 02-02-2024 16:53

Boeing a fost dat în judecată de propriii acţionari care susţin că grupul a dat prioritate profitului în detrimentul siguranţei şi i-a indus în eroare cu privire la angajamentul său de a produce aeronave sigure, înainte de explozia unui panou al cabinei pasagerilor, în timpul zborului unui avion 737 MAX 9 al operatorului Alaska Airlines, la 5 ianuarie, transmite Reuters, potrivit News.ro.

Conform plângerii, Boeing a petrecut mai mult de patru ani după accidentele din octombrie 2018 şi martie 2019, în care au murit 346 de persoane la bordul a două alte avioane MAX, asigurând investitorii că este "concentrată" pe siguranţă şi nu va sacrifica siguranţa în favoarea profitului.

Acţionarii au afirmat că declaraţiile Boeing au fost false şi înşelătoare deoarece au ascuns "controlul de calitate slab" de pe linia de asamblare, ceea ce a dus la inflaţia preţului acţiunilor.

Lovitură financiară

Preţul acţiunilor Boeing a scăzut cu 18,9% între 5 ianuarie şi 25 ianuarie 2024, ziua după ce Comisia Federală pentru Aviaţie din SUA a interzis Boeing să extindă producţia MAX, din motive de siguranţă. Această scădere a eliminat mai mult de 28 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă a Boeing.

Acţiunea în instanţa federală din Alexandria, Virginia, este condusă de Trezorierul General al statului Rhode Island, James Diossa "Această acţiune are potenţialul de a schimba practicile Boeing pentru a proteja pasagerii şi a asigura siguranţa lor în viitor", a declarat Diossa într-un comunicat.

Incidente

Explozia de la 5 ianuarie a determinat suspendarea temporară a zborurilor a 171 de avioane MAX 9, cauzând mii de anulări de zboruri la Alaska Air Group şi United Airlines. Nicio persoană nu a murit în incidentul în care a fost implicat avionul companiei Alaska Air Group, dar unii pasageri au dat în judecată Boeing şi compania aeriană.

Miercuri, Boeing a declarat că nu poate furniza ţinte financiare pentru întregul an din cauza incertitudinii privind avioanele sale. De asemenea, a raportat rezultate trimestriale mai bune decât se aştepta, inclusiv o pierdere de 30 de milioane de dolari, venituri de 22 de miliarde de dolari şi un flux de numerar de 3,38 miliarde de dolari.