Romanii, mai cheluitori in 2014. Vanzarile au crescut la produse alimentare si nealimentare

Autor: A. Dumitrescu, Redactor
Publicat: 05-05-2014 10:54

În serie brută, vânzările de produse nealimentare au înregistrat cea mai mare creştere, de 13,1%, urmate de cele de carburanţi pentru autovehicule, de 7,1%, şi vânzările de alimente, băuturi şi tutun, de 6,1%. În serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, vânzările de produse nealimentare au urcat cu 12,3%, cele de carburanţi cu 5,9%, iar comerţul cu alimente, băuturi şi tutun cu 5,7%. În luna martie, comparativ cu februarie, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a urcat pe ansamblu cu 18,2% ca serie brută, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+32,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+13,2%). În funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, comerţul a crescut în perioada menţionată cu 2,3%, după ce vânzările de carburanţi s-au majorat cu 7%, cele de produse nealimentare cu 1,7%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 1,2%. Faţă de martie 2013, comerţul cu amănuntul a crescut în aceeaşi lună din acest an cu 13,6% ca serie brută şi cu 11,9% ca serie ajustată. Vânzările de carburanţi au înregistrat o majorare de 17,4% ca serie brută şi 11,9% ca serie ajustată, comerţul cu produse nealimentare a crescut cu 16% şi, respectiv, 14,9%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au urcat cu 8,1% ca serie brută şi cu 7,8% ca serie ajustată. Mediafax