Ce propunere a făcut soția lui Victor Ponta, Daciana Sârbu, în Parlamentul European

Autor: Cristi Șelaru, Redactor
Publicat: 19-05-2015 17:36

Europarlamentarul Daciana Sârbu, vicepreşedinte al Comisiei de Sănătate a Parlamentului European (PE), a propus Comisiei Europene măsuri pentru protejarea copiilor de publicitatea agresivă la alimentele nesănătoase, informează marţi un comunicat de presă al PSD.

''Copiii sunt o ţintă uşoară şi devin adesea victime ale campaniilor agresive de publicitate la alimentele nesănătoase. Restrângerea sau chiar interzicerea acestor campanii direcţionate către cei mici sunt măsuri care pot contribui la combaterea obezităţii infantile'', afirmă Daciana Sârbu într-o scrisoare adresată comisarului european pentru sănătate, Vytenis Andriukaitis.

''Eforturile care se fac în prezent pentru restrângerea promovării către copii a alimentelor nesănătoase nu au impact, pentru că se bazează pe autoreglementare şi participare voluntară a companiilor. Obezitatea în rândul copiilor este o criză gravă cu care ne confruntăm în prezent şi de aceea avem nevoie de reguli obligatorii'', arată eurodeputata în apelul său.

Daciana Sârbu solicită 'acţiuni decisive' în această privinţă pentru îmbunătăţirea sănătăţii copiilor din Uniunea Europeană (UE) şi îi propune comisarului pentru sănătate şi o soluţie în acest sens: definirea clară a unor criterii nutriţionale pe care alimentele trebuie să le îndeplinească pentru a avea dreptul să fie promovate către copii.

Ca bază ştiinţifică pentru definirea acestor criterii, Daciana Sârbu susţine modelul profilurilor nutriţionale lansat recent de specialiştii Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS).

Alimentele ar urma să fie promovate către copii numai dacă respectă anumite praguri nutriţionale (în ce priveşte cantităţile de zahăr şi grăsimi conţinute, de exemplu), în acest fel publicitatea făcându-se în mod responsabil, iar părinţii putând să identifice mult mai uşor produsele nesănătoase, scrie agerpres.ro

Eurodeputata subliniază că, în acest fel, s-ar limita publicitatea agresivă la alimentele nesănătoase şi presiunea sa asupra copiilor, ajutându-i pe aceştia să adopte stiluri de viaţă mai sănătoase, care s-ar prelungi ulterior şi în viaţa de adult.

Modelul a fost realizat de experţii OMS special pentru a permite restrângerea promovării alimentelor nesănătoase în rândul copiilor şi lansarea sa a fost salutată de organizaţii prestigioase din domeniul sănătăţii, precum European Heart Network, World Cancer Research Fund International, International Diabetes Federation Europe, European Public Health Association, European Chronic Disease Alliance, World Obesity Federation.