Scandalul Volkswagen loveşte în economia României

Autor: Florin Pușcaș
Publicat: 28-09-2015 20:05
Actualizat: 28-09-2015 21:36

Impactul negativ al scandalului emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen asupra României vizează exporturile de componente în Germania, care reprezintă circa 1% din PIB, respectiv 2,9% din exporturile totale, potrivit unei analize Erste pentru regiunea ECE.

"Dacă situaţia se va înrăutăţi şi se va extinde la alţi mari producători de automobile din Germania sau Franţa, atunci va fi afectată o parte mai mare din exporturile României, inclusiv de maşini şi kituri de componente", se arată în analiza realizată de Erste, citată de Mediafax.

Vezi şi: Scandalul noxelor: O ţară europeană INTERZICE vânzarea maşinilor Volkswagen

Totodată, Erste nu exclude o posibilă scădere a importurilor de automobile ale României, în cazul în care criza emisiilor automobilelor diesel se va agrava, ceea ce ar reduce decalajul dintre contribuţia importurilor şi exporturilor la creşterea economică.

Potrivit Erste, scandalul nu va avea o impact mare asupra producţiei auto din Europa Centrală şi de Est (ECE), dacă va rămâne limitat la motoarele diesel ale VW.

La nivelul ECE, extinderea scandalului la alte motoare sau alţi producători va avea efecte negative temporare asupra întregii producţii auto din regiune, până vor fi adoptate noi tehnologii.

Vezi şi: Volkswagen a recunoscut ca manipulari ale emisiilor de la masinile diesel au avut loc si in Europa