Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Analiză: Magazinele online raportează pierderi de până 30% pe lună, deoarece promovează produse neperformante

arabmediasociety.com
plati-online-card

Magazinele online pierd, în fiecare lună, venituri cu până la 30%, iar în peste 70% dintre cazuri sunt alocate greşit bugetele de promovare în online, în lipsa unei analize precise asupra performanţei produselor, reiese dintr-un studiu realizat de o companie românească, specializată în machine learning.

Conform analizei de specialitate, în medie, 9% din totalul de produse dintr-un magazin online generează venituri mari sau profit mare raportat la traficul generat de către acestea, fiind considerate produse Hero (performante) sau "tractor" pentru business.

"Odată identificate cele mai performante produse dintr-un magazin online, acestea pot fi promovate mai eficient către clienţi, fiind obţinută astfel o creştere de până la 30% a ratei de conversie şi de până la 50% a numărului de comenzi. Totodată, prin promovarea produselor performante, va fi obţinută şi o reducere a costurilor de marketing cu cel puţin 20%", arată datele Truda, potrivit Agerpres.

În 2022, magazinele online au alocat bugete de 5,7 milioane de euro pentru promovarea în Google Ads, din care produsele Hero au consumat doar 12,3%. În acest context, costul pentru fiecare tranzacţie a fost de 17,5 lei, cu 47% mai ieftin decât produsele fără nicio etichetă, iar produsele etichetate ca fiind neperformante au consumat doar 7% din costul total de advertising.

Estimările specialiştilor pentru anul 2023 relevă faptul că va continua să se majoreze CPC-ul (cost per click), în timp ce produsele cele mai cumpărate vor continua să fie cele din categoria de preţ 1-100 lei. În acest caz, 92% dintre comenzi sunt plasate în ziua în care userii au intrat pe site.

Analiza citată a fost realizată asupra a 1,5 milioane de produse în 80 de magazine din domeniile încălţăminte, accesorii fashion, food&bio, casă şi grădină, puericultură, cărţi, mobilă şi make-up.

Truda este primul business românesc de machine learning capabil să analizeze în timp real performanţa în online pentru a promova produsele care se vând cel mai bine în industria de ecommerce.

Platforma Truda se conectează prin API la Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea. Ulterior, Truda rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.