DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

[ANALIZĂ online] Social Media, dominată de modificarea Codului Fiscal, proteste și suferința Regelui.

Ultima săptămână care a trecut de la precedenta noastră întâlnire pentru a discuta despre temele preferate de discuție ale românilor în mediul virtual a adus, așa cum era normal, câteva schimbări dar a rămas și o certitudine. În persoana lui Liviu Dragnea.

Cel care a fost în topul celor mai viralizate materiale din această perioadă cu două subiecte: investigația Rise project privitoare la cei 100.000 de dolari care ar fi fost plătiți de Dragnea pentru a participa la celebra întâlnire cu Trump. Materialul a beneficiat de peste 5000 de like-uri și share-uri, iar reacția generală a fost aceea de dezaprobare, ironie și atacuri la adresa liderului PSD.

Cel de al doilea material cu Dragnea în prim plan a avut peste 1300 de like-uri și share-uri, conform celor de la Pagina Media, și vorbește despre o schemă prin care președintele Camerei Deputațior scoate câteva sute de mii de euro dintr-un hotel falimentar.

Dincolo de constanta Liviu Dragnea, noutățile din această săptămână de monitorizare se leagă, în mod normal, de evenimentele care au ținut capul de afiș al ultimelor zile: Modificările la Codul Fiscal sau ”țopăiala financiară” respectiv veștile deloc bune despre starea Majestății Sale, Regele Mihai.

Pentru primul subiect vorbim de o reacție unanimă de revoltă, de calcule, de chemare la proteste. Aici, cele mai viralizate materiale au fost apelul lui Tudor Chirilă să iasă lumea în stradă (cu peste 27.000 de interacțiuni pe Facebook conform monitorizării Zelist), anunțul lui Dacian Cioloș că platforma sa va participa la mitinguri (aproape 13.000 de interacțiuni).

Nu în ultimul rând, online-ul românesc urmărește cu sufletul la gură evoluțiile din jurul Casei Regale a României, veștile legate de starea din ce în ce mai precară a Regelui Mihai, cât și faptul că lumea se așteaptă ca din clipă în clipă să vină vestea nedorită a dispariției sale, creând o bulă emoțională extrem de puternică pe toate rețele sociale. Este de așteptat ca această emoție să crească cu fiecare din următoarele zile. Însă, pe acest subiect, cele mai viralizate materiale sunt cele din jurul gestului și scandalului generat de fostul Principe Nicolae, cel care a mers să își vadă bunicul pentru ultima dată, dar nu a fost primit, ba, mai mult, a fost acuzat de agresiune și audiat de poliție.

Schimbul de comunicate dintre Casa Regală (aici o adăugăm inclusiv pe Principesa Elena, mama lui Nicolae) și Principe strâng mii de share-uri, likeu-uri și comentarii și împart online-ul, la fel ca societatea, în două tabere: cei care cred că în spatele deciziei de a nu fi primit de Rege stă o cu totul altă armată și cei care cer decență la clipa despărțirii de Rege. Nu lipsesc, nu aveau cum, nici conspiraționiștii, cei care vorbesc despre scenarii cum că Regele este fie mort de mult timp, fie ținut în viață doar de aparate iar toate deciziile și declarațiile din ultimii doi ani nu îi aparțin.

Câteva mențiuni și despre partidele politice. PNL a funcționat decent la nivel de comunicare în ceea ce privește atât protestele împotriva modificării legilor justiției (unde au pactizat cu protestatarii), problema modificării Codului Fiscal (unde au anunțat deja că se va depune o moțiune de cenzură). Un semnal că se poate. Se aude că prin Modrogan s-ar fi pus la punct inclusiv un cod de comunicare online.

Nici USR nu a fost mai prejos, schimbarea de președinte le face bine, sunt din ce în ce mai vizibili și viralizați pe temele majore, ceea ce îi readuce, încet dar sigur, în matca lor obișnuită de dinainte de alegerile din 2016. PSD..PSD pare că a abandonat total online-ul vândut lui Soros iar principalele lor canale de comunicare sunt reprezentate de două posturi de televiziune, acolo unde este captiv electoratul lor.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.