Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Analiză Reuters: Economia mondială este prinsă în furtuna perfectă, creșterea prețurilor este de neoprit

fanatik.ro
preturi

De la supa de vită din Tokyo până la puiul prăjit din Londra, consumatorii încep să resimtă durerea provocată de creșterea bruscă a costurilor care traversează economia globală, scrie Reuters.

Revenirea pe măsură ce restricțiile au fost relaxate a scos la iveală penuria din lanțurile de aprovizionare, firmele fiind în căutare de muncitori, nave și chiar de combustibil pentru alimentarea fabricilor, amenințând redresarea economică.

Cel mai mare producător de pui din Marea Britanie a declarat că perioada de 20 de ani în care țara s-a bucurat de alimente ieftine se încheie, iar inflația prețurilor la alimente ar putea atinge două cifre.

"Zilele în care puteai hrăni o familie de patru persoane cu un pui de 3 lire (4 dolari) se apropie de sfârșit", a declarat Ranjit Singh Boparan, proprietarul 2 Sisters Group.

Lipsa de lucrători, de camionagii și de măcelari, în timp ce a cincea economie a lumii se confruntă cu efectele Brexitului, precum și cu COVID, exacerbează tensiunile resimțite la nivel global de către afacerile internaționale.

IKEA închiriază mai multe nave, cumpără containere și redirecționează mărfurile, cel mai mare brand de mobilă din lume încearcând să atenueze "furtuna perfectă" a perturbărilor.

Jon Abrahamsson, director executiv la Inter IKEA, a declarat pentru Reuters că se așteaptă ca această criză să se extindă până în 2022, cea mai mare provocare fiind aducerea bunurilor din China, unde sunt fabricate aproximativ un sfert din produsele IKEA.

IKEA a declarat că magazinele din America de Nord au fost cel mai grav afectate de lipsa produselor, urmate de Europa.

În Statele Unite, președintele Joe Biden a îndemnat miercuri sectorul privat să ajute la reducerea blocajelor care amenință să perturbe sezonul sărbătorilor din SUA. Biden a declarat că portul Los Angeles se va alătura portului Long Beach pentru a descărca aproximativ 500.000 de containere, în timp ce Walmart, Target și alți mari retaileri își vor extinde operațiunile de noapte pentru a ajuta.

În condițiile în care bancherii centrali sunt în alertă maximă, iar inflația din Spania, Irlanda și Suedia a atins maximele ultimilor 13 ani, președintele Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, a repetat că majorarea inflației din Europa este considerată temporară și a declarat că nu există semne că aceasta se va reflecta în salarii.

"Impactul acestor factori ar trebui să se estompeze ... în cursul anului viitor, reducând inflația anuală", a spus Lagarde.

Inflația din zona euro ar trebui să atingă 4% înainte de sfârșitul anului, dublu față de ținta BCE, iar un număr tot mai mare de economiști o văd peste țintă pe tot parcursul anului 2022.

Scăderea rezervelor de energie electrică sugerează o perspectivă sumbră pentru iarnă

În timp ce în nordul Chinei se răcește, prețurile cărbunelui s-au menținut aproape de maximele record, centralele electrice făcându-și rezerve. Între timp, Coal India, cel mai mare companie minieră de cărbune din lume, a declarat că a oprit temporar aprovizionarea utilizatorilor non-energetici, în timp ce India se luptă cu unul dintre cele mai grave deficite de energie electrică din istorie.

Criza de energie din China, cauzată de penuria de cărbune, de prețurile ridicate ale combustibililor și de cererea industrială post-pandemică în plină expansiune, a oprit producția, inclusiv la fabricile care aprovizionează marile branduri precum Apple.

Agenția Internațională pentru Energie a declarat că această criză ar putea crește cererea de petrol cu o jumătate de milion de barili pe zi. "Prețurile mai mari la energie se adaugă, de asemenea, la presiunile inflaționiste care, împreună cu întreruperile de curent, ar putea duce la scăderea activității industriale și la o încetinire a redresării economice", a declarat AIE în raportul său lunar privind petrolul.

Cele mai importante institute economice și-au redus prognoza comună pentru creșterea economică din 2021 în Germania, cea mai mare economie europeană, la 2,4% de la 3,7%, în condițiile în care blocajele în aprovizionare împiedică producția.

Surse guvernamentale și industriale germane au declarat pentru Reuters că guvernul intenționează să reducă presiunea asupra consumatorilor din cauza creșterii facturilor la energie prin reducerea cu 43% anul viitor a suprataxei care ajută la finanțarea investițiilor în energie regenerabilă, scrie mediafax.ro.

Iar în Singapore, doi furnizori de energie, inclusiv unul dintre cei mai mari furnizori independenți, ies de pe piață, în timp ce cel puțin alți trei au încetat să mai accepte noi clienți din cauza creșterii vertiginoase a prețurilor en-gros la energie.

Între timp, Casa Albă a discutat cu producătorii de petrol și gaze din SUA pentru reducerea costurilor combustibililor, au declarat două surse familiare cu acest subiect. Costul mediu de vânzare cu amănuntul al unui galon de benzină în SUA este la cel mai ridicat nivel din ultimii șapte ani, iar costurile combustibilului pe timp de iarnă sunt prognozate să crească vertiginos.

Compania olandeză de navigație și cartografie digitală TomTom a avertizat că problemele lanțului de aprovizionare din sectorul auto ar putea dura până în 2022. "În mod colectiv am subestimat cât de mari au fost sau au devenit problemele lanțului de aprovizionare, și în special lipsa semiconductorilor", a declarat pentru Reuters directorul financiar al TomTom, Taco Titulaer.

O penurie globală de cipuri semiconductoare a forțat producătorii auto care încă se refac după coronavirus să oprească din nou producția.

Constructorul auto italo-american CNH Industrial a declarat miercuri că va închide temporar mai multe fabrici europene de producție de vehicule agricole, vehicule comerciale și grupuri motopropulsoare din cauza unor probleme în procurarea de componente.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.