Peste 8.000 de angajați ai uzinei Dacia vor protesta, în 7 martie, pentru a convinge Guvernul să înceapă cât mai repede lucrările la autostradă.
Oamenii spun că se tem că dacă această autostradă nu va fi construită cât mai repede fabrica se va închide, iar ei vor rămâne fără locuri de muncă.
„Protestul are ca obiectiv sensibilizarea în ceea ce privește construirea autostrăzii Pitești-Sibiu care este vitală. Toate guvernările promit că vor face și noi ne aflăm încă în etapa a studiilor de fezabilitate. Alt obiectiv al protestului este Codul muncii. Muncitorii, cei care sunt producătorii adevărați de profit pentru statul român, sunt lăsași de-o parte. Salariații nu au niciun fel de lege e în ceea ce privește munca lor. Oamenii sunt la mâna patronatului având un Cod al muncii care este cel mai draconic din Europa. Suntem într-o fază în care trebuie să ieșim la protest”, a declarat Ion Iordache, lider al sindicatului Dacia,într-o intervenție telefonică pentru Știrile B1 TV.
Conducerea Dacia a solicitat Guvernului ca autostrada să fie finalizată până în 2020, însă termenul a devenit aproape imposibil de atins după ce studiul de fezabilitate, realizat în 2008, a expirat.
„Protestul înseamnă două ore de miting în fața Casei de cultură din orașul Mioveni. Nu concep ca sindicatul Autoturisme Dacia să nu fie capabil să mobilizeze peste 8.000 de susținători ai acestui miting. Noi ieșim pentru această autostradă de vreo trei-patru ani. Facem proteste pe care le vom susține până când această autostradă va fi fizic începută. Dacă stăm și așteptăm și nu îi impulsionăm nici măcar în acest an electoral, nu am făcut nimic. Dacii se fabrică în peste șapte fabrici ale Renault în lume. Există riscul ca în anii 2020 Dacia să nu mai funcționeze.Deja sunt semnale de micșorare a capacității de producție de la Dacia. Nu am încredere, vom face protest până când vom vedea că începe autostrada Pitești- Sibiu”, a mai spus Ion Iordache.
Potrivit celor de la Dacia o rută directă peste munţi care să lege Piteştiul de pieţele sale de desfacere externe va duce la o scădere a costurilor de transport cu 30 de euro pentru fiecare maşină produsă.
Comentează