DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Angel Tîlvăr: În toamnă, autoritățile vor culege ce au semănat în aceste luni - creșterea ratei abandonului școlar, cu precădere în mediul rural

Angel Tilvar

Conform unui raport dat publicității de către Națiunile Unite, mai mult de 770 milioane de elevi sunt direct afectați de efectele pandemiei de COVID-19, la nivel mondial, prin închiderea școlilor sau a universităților.

Este știut că, dinainte de pandemie, România se confrunta cu problema abandonului școlar, cu precădere în zona rurală, situându-se,conform Eurostat, în topul primelor trei țări din UE cu cea mai ridicată rată de abandon școlar.

Însă, pandemia de COVID-19 adâncește problemele din sistemul educațional din România. Acum, mai mult ca oricând, accesul la educație al copiilor de la sate pune probleme serioase, pentru că familiile lor nu-și permit să cumpere un telefon, calculator, laptop sau nu au acces la internet.

Un studiu realizat de IRES arată că, în timpul pandemiei de COVID-19, unul din trei copii nu a avut mijloacele tehnice pentru a beneficia de platformele și activitățile educaționale, iar jumătate dintre elevi nu au reușit să comunice cu toți profesorii, de la mutarea cursurilor în mediul online. Potrivit statisticilor, cei mai mulți dintre aceștia locuiesc în mediul rural și sunt din regiunea Moldovei.

În Vrancea, dintr-un total de 40.159 de elevi din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, 5.298 nu dispun de device-uri necesare acum în procesul educativ, adică 13%.

Procentul este mai ridicat în zonele rurale, unde mai mult de jumătate dintre elevi nu pot învăța online, pentru că multe dintre localități (de exemplu Reghiu, Fitionești, Tîmboești, etc) nu au acces la internet sau mulți dintre părinți nu-și permit un abonament la internet.

Și învățământul profesional în sistem dual va fi serios afectat de realitățile acestei crize. Săptămâna trecută, Coaliția pentru promovarea învățământului profesional dual în România a semnalat că un număr de 12.900 de elevi sunt expuși riscului de abandon școlar.

Au trecut două luni de la mutarea cursurilor în mediul online și, cu toate acestea, soluțiile autorităților sunt firave, dovadă clară a interesului scăzut acordat problemelor educaționale din mediile dezavantajate.

Elevii din aceste zone erau în situații dificile, dar această perioadă a arătat exact cât de mari sunt disparitățile dintre orașe și multe zone rurale.

Comisarul european pentru inovație, cercetare, cultură, educație și tineret, Mariya Gabriel, a declarat acum două zile că "dificultățile cu care se confruntă comunitățile rurale din Europa, inclusiv în România, sunt foarte asemănătoare: lipsa de conectivitate, lipsa de echipament și insuficiența de competențe și încredere a cadrelor didactice și a elevilor". În acest sens, UE a pus la dispoziția statelor membre un buget de 37 de miliarde de euro, în cadrul politicii de coeziune.Așadar, există fonduri, dar trebuie accesate!

Până în toamnă, se vor împlini 6 luni de școlă “online”. Pentru mulți copii din familii vulnerabile, defavorizate, din mediul rural, ce au făcut autoritățile în tot acest timp și ce au de gând să facă pentru a asigura cele necesare, pentru ca toamna să ne găsească pregătiți?!

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.