DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

ANI şi DNA pe valul simpatiei populare/ SONDAJ

Incredibil... dar adevărat. După ce ani la rând au fost diabolizate şi invinuite de partizanat politic, celor două instituţii specializate în combaterea corupţiei le sunt recunoscute acum meritele.
____
Potrivit celui mai recent sondaj INSCOP Research, realizat în luna decembrie a anului trecut, toate instituţiile executive au înregistrat creşteri faţă de măsurătoarea realizată în luna octombrie, precum şi faţă de reperul de la începutul anului 2014. Instituţiile anticorupţie şi de integritate nu au făcut excepţie de la această tendinţă, DNA înregistrând 55,8% încredere multă şi foarte multă (un salt spectaculos comparativ cu 43,8% în ianuarie 2014), iar ANI, 39,2% (cu un salt la fel de spectaculos comparativ cu 25,8% în martie 2014). Tendinţa de creştere la capitolul încredere în cazul celor două instituţii trebuie plasată şi în contextul alegerilor prezidenţiale de la finalul anului trecut, când DNA şi ANI au beneficiat de expunere media consistentă.
*****
Dacă la începutul anului, DNA ocupa poziţia a şasea în clasamentul încrederii populaţiei în instituţiile executive, cu un procent de încredere de 43,8%, în urma activităţii derulate pe parcursului lui 2014, încrederea în această instituţie a crescut cu 12 procente, DNA ajungând pe locul 3 în topul instituţiilor executive şi pe locul 4 în topul general al instituţiilor politice, executive sau sociale, după Aramtă, Jandarmerie şi Biserică. Este o acumulare semnificatiă şi neobişnuită într-o perioadă de numai un an, explicabilă doar prin impactul public major al activităţilor derulate.
*****
Agenţia Naţională de Integritate
-studiile sociologice realizate de INSCOP Research relevă o creştere constantă a încrederii populaţiei în această instituţie pe parcusul anului 2014. Dacă în martie 2014, prima măsurătoare realizată de INSCOP asupra percepţiei ANI releva un nivel de încredere publică multă şi foarte multă de 25,8%, lunile următoare au surprins o tendinţă crescătoare continuă (luna mai - 31,1%, iulie - 32,7%, sepctembrie – 34,9%, octombrie – 37%, decembrie – 39,2%).
Astfel, din martie şi până în decembrie vorbim în cazul Agenţiei Naţională de Integritate de o creştere a încrederii publice de peste 13%, la fel de spectaculoasă ca şi în cazul DNA, în condiţiile ANI în care beneficiază de o notorietate evident mai redusă.
cercetarea a fost publicata pe blogurile Adevarul

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.