Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a anunţat miercuri că săptămâna viitoare va organiza o întâlnire de lucru pe tema alfabetizării funcţionale.
Potrivit demnitarului, rezultatele de la testarea PISA 2018 arată că nu s-a reuşit să se transforme modul de predare/evaluare astfel încât copiii români să aibă capacitatea de adaptare, soluţionare şi înţelegere a oricărei situaţii de viaţă folosind cunoştinţele acumulate.
"Deşi au mai existat astfel de rezultate la evaluările anterioare, Ministerul Educaţiei nu a făcut nimic pentru ca evaluările de pregătire de la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a să fie acceptate, înţelese şi mai ales valorificate de către copii, părinţi şi cadrele didactice. Totodată, Ministerul Educaţiei nu a abordat în niciun fel învăţarea practică şi abordarea transdisciplinară, ceea ce de altfel evaluează PISA, ci s-a rezumat numai la publicarea pe site-ul Ministerului Educaţiei a unei broşuri de antrenament. Este clar că mulţi dintre actorii educaţionali nu au privit această broşură, nu au cunoscut-o şi în felul acesta sistemul nu a reacţionat în modul în care trebuia", a susţinut ministrul Educaţiei.
În opinia sa, introducerea masteratului didactic este o prioritate "care nu mai poate fi amânată".