Angajatorii care intenţionează să depună documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaţilor reveniţi din şomaj tehnic le pot încărca pe platforma aici.gov.ro, potrivit unui comunicat remis miercuri de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM).
Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidenţă mai bună a actelor transmise şi facilitează accesul la formularele ce trebuie completate, se precizează în comunicatul ANOFM.
Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părţi din salariu, subliniază ANOFM.
Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru şomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.
Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligaţia de a menţine raporturile de muncă ale salariaţilor până la 31 decembrie 2020, cu excepţia lucrătorilor sezonieri şi a situaţiei în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.
Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu prima zi a lunii şi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanţei.
Persoanele interesate pot apela numărul de telefon 021.444-0000 pentru a obţine informaţii suplimentare cu privire la şomajul tehnic, la facilităţile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 şi prin prevederile OUG 92/2020. Call-centerul funcţionează între orele 09:00 - 16:00 de luni până joi şi vineri între 09:00 - 13:00, aminteşte ANOFM.
ANOFM anunță unde se încarcă documentele pentru decontarea salariului pe iunie al angajaţilor reveniţi din şomaj tehnic
Explorează subiectul
Articole Similare

12
Prețurile petrolului ating cele mai scăzute niveluri din ultimele patru luni, pe fondul îngrijorărilor legate de supraproducție
12

12
ASF: Fondurile de investiţii din România câştigă încrederea investitorilor şi contribuie la dezvoltarea pieţei de capital
12

9
Bursa de la Bucureşti a închis în creștere şedinţa de joi
9

17
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis şedinţa în creştere
17

46
Fondurile pentru Submăsura 17.1 s-au epuizat în prima zi, anunță directorul AFIR
46

26
Tesla raportează livrări trimestriale peste așteptări, deși piața europeană rămâne în declin
26

42
România pierde miliarde din cauza pestei porcine – Producătorii, discuții de urgență cu premierul Ilie Bolojan
42

24
Uni Energy preia benzinăriile Gazprom din Bulgaria
24

31
Oferte de muncă de la 165 de agenţi economici la Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi organizată la Bucureşti
31

3.777
Sindicatul din Guvern acuză: Legea e fentată pentru 17 mașini aduse la Cancelaria Prim-Ministrului
3.777

27
Consiliul Concurenței verifică planul Celco de a prelua Prefab
27

59
Cât poluează mediul blugii tăi? Eco-scorul de pe etichetele hainelor schimbă regulile jocului în modă
59

29
Ministrul Alexandru Nazare: 'Nu avem în plan, în acest moment, o creștere a taxelor'
29
Comentează