Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat, săptămâna aceasta, cu peste 5,8 milioane de lei operatori economici de la nivelul întregii ţări pentru nerespectarea legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor, potrivit Agerpres.
Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, în perioada 4 - 8 august, a fost verificată activitatea a peste o mie de operatori economici, iar ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni: 1.033 amenzi contravenţionale, în cuantum care a depăşit 5,8 milioane de lei, 679 de avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de peste 220.000 lei, oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de peste 150.000 lei şi oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 43 de operatori economici.
Principalele abateri identificate au fost, printre altele: paviment cu depuneri grosiere de impurităţi, reziduuri alimentare, lichide; prezenţa excrementelor de rozătoare în blocul alimentar; produse cu modificări organoleptice, generate de întreruperea lanţului frigorific; manipularea produselor alimentare fără echipament sanitar de protecţie; produse alimentare de origine animală (carne) cu starea termică modificată; nerespectarea temperaturilor de depozitare pentru produsele alimentare cu grad de perisabilitate ridicat (carne/produse din carne/sosuri); comercializarea unor produse alimentare cu termen de valabilitate depăşit.
De asemenea, au fost constatate deficienţe de informare pentru produsele oferite spre comercializare vrac, produse de origine animală (lactate/carne), condiţii necorespunzătoare de depozitare şi păstrare a materiilor prime/produselor finite/băuturilor răcoritoare, produse fără elemente de identificare şi caracterizare, privind data limită de consum/data durabilităţii minimale/trasabilitatea, utilizarea echipamentelor/ustensilelor cu grad ridicat de uzură/neconforme şi cu depuneri grosiere de gheaţă, produse alimentare cu ambalaje depreciate.
În plus, s-au mai descoperit: absenţa graficelor de monitorizare a temperaturilor, produse alimentare de origine vegetală cu deprecieri calitative, deficienţe de informare, privind perioadele promoţionale şi lipsa informării în mod corect, complet şi precis a consumatorilor privind serviciile de cazare, facilităţile oferite, serviciile suplimentare, preţul, mapa cu informaţii utile turiştilor.
Comentează