DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Apetitul pentru modă nu a dispărut, dar s-a mutat în online: Suma fabuloasă pe care o cheltuie românii anual pe haine

staffcouncil.gsu.edu
haine

Românii cheltuie anual circa 5 miliarde de euro pe haine, pantofi şi echipamente sportive, iar până la pandemie ponderea vânzărilor online era de circa 10% în medie, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

În 2020 însă, când pentru o vreme online-ul a devenit singurul canal funcţional, raportul de puteri s-a schimbat.

„Per total, cred că piaţa de modă e pe minus, dar vân­zările online au crescut cu siguranţă, mai ales în România. În cazul nostru, urmează cea mai importantă perioadă din an, dar şi până acum avem plus 30% la vânzări“, spune Raluca Radu, country manager pentru Answear în Ro­mânia, o companie cu operaţiuni strict online şi cu venituri estimate la circa 30 mil. euro în 2020.

VIDEO Noaptea minții la Cluj-Napoca: autorităţile împrăştie substanţe care conţin COVID, după ora 23:00, cred localnicii

În timp ce în primăvară, timp de trei luni, magazinele fizice au tras obloanele ca urmare a deciziei autorităţilor în încercarea de a limita răspândirea pandemiei, operaţiunile online au continuat să funcţioneze, iar cererea, spun jucătorii din domeniu, a existat chiar dacă libertatea de mişcare a fost limitată, iar timpul petrecut la interior a crescut.

În acest context, mulţi retaileri şi-au deschis canalul online dacă nu-l aveau, iar restul îl promovează mult mai intens.

Ţinând cont de o piaţă totală de fashion de 5 mld. euro şi creşterile anunţate de jucătorii strict online, vânzările de modă din mediul virtual sar de 800 mil. euro, iar dacă sezonul de iarnă - Black Friday şi sărbătorile - e peste anul trecut cifrele s-ar putea apropia de pragul de 1 mld. euro, conform estimărilor ZF.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.