ARMO: Comerţul electronic din România ar urma să ajungă în acest an la 3,5% din PIB şi consolidează poziţia în top 10 UE

Autor: Remus Vlad, Redactor

Publicat: 30-09-2025 11:21

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Comerţul electronic din România este aşteptat să atingă 3,5% din PIB în 2025, consolidându-şi poziţia în top 10 state membre UE ca E-GDP (ponderea PIB-ului unei ţări generat de comerţul electronic), potrivit raportului "European E-Commerce 2025", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), transmis marţi AGERPRES.

România ocupă locul 9 la nivel european şi locul 3 în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia, a precizat ARMO.

"Suntem în top 10 şi avem şansa să valorificăm acest potenţial prin sprijinirea digitalizării IMM-urilor şi prin asigurarea unor condiţii de concurenţă echitabile pentru magazinele româneşti", a declarat Cristi Movilă, preşedintele ARMO, citat în comunicat.

Potrivit raportului pe 2025, comerţul online din România generează un impact economic extins, stimulând dezvoltarea serviciilor de curierat şi poştă, a software-ului, publicităţii digitale şi chiar a producţiei locale de bunuri.

"Comerţul online nu mai este doar convenienţă pentru consumatori, ci un motor real de creştere economică şi fiscală, care conectează România la Piaţa Unică europeană", a adăugat Cristian Pelivan, director executiv al ARMO.

În raport sunt prezentate provocările şi oportunităţile pentru 2025. Printre acestea, digitalizarea IMM-urilor, având în vedere că doar 12% dintre IMM-urile româneşti vând online, sub media europeană, şi este nevoie de programe dedicate, şi condiţii echitabile de piaţă, în condiţiile în care comerţul extracomunitar pune presiune asupra retailerilor români. ARMO susţine reforma Codului Vamal al UE şi aplicarea principiului level playing field - condiţii de concurenţă echitabile.

O altă provocare o reprezintă tehnologiile emergente. AI este deja folosită pentru conţinut, suport clienţi şi prognoză de stocuri, precum şi logistica verde şi sustenabilitate, unde sunt oportunităţi de dezvoltare a reţelelor de lockere, flote electrice şi integrarea mecanismelor SGR în comerţul online.

La nivel european, principalele tendinţe confirmate de studiu sunt: sprijinirea IMM-urilor în transformarea digitală, reguli echitabile pentru toţi jucătorii, investiţii în logistică verde şi simplificarea administrativă (facturare electronică, raportări integrate).

Raportul "European E-Commerce 2025" este realizat de Ecommerce Europe şi EuroCommerce, pe baza contribuţiilor a peste 25 de asociaţii naţionale de e-commerce, inclusiv ARMO.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri