România nu poate fi competitivă în Europa în ceea ce priveşte transportul feroviar de marfă, în condiţiile în care viteza medie este de circa 18 km/h, a declarat marţi Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), într-o conferinţă de specialitate, conform agerpres.
"Ca priorităţi ale asociaţiei noastre - sunt puse într-o anumită ordine: educaţia, sistemul dual în universităţi, cercetare şi dezvoltare. Avem nevoie de şcoli tehnice pentru că vedem din ce în ce mai mult lipsa specialiştilor în producţie, stabilizarea pieţei de vehicule, dezvoltarea infrastructurii atât de transport rutier, cât şi de transport feroviar. Nu putem să fim competitivi în Europa la transportul feroviar de marfă cu o viteză medie de circa 18 km pe oră. Suntem la coada Europei", a menţionat Adrian Sandu, la evenimentul "Pria Logistics, Automotive &Transport".
Acesta a subliniat că este nevoie de o integrare locală a componentelor şi furnizorilor în România.
"Atât Dacia, cât şi Ford, au nevoie de furnizori cât mai aproape de uzinele de producţie, astfel încât să evităm pe viitor probleme de genul celor apărute din cauza pandemiei sau a condiţiilor de transport nefavorabile", a adăugat reprezentantul ACAROM.
Adrian Sandu a menţionat ca actori principali ai industriei auto: Dacia, cu două uzine şi un centru de logistică, Ford, cu două facilităţi de producţie - una de motoare şi una de vehicule - "plus o mulţime de furnizori prezenţi pe platforma de la Craiova". De asemenea, al treilea actor ca importanţă este reprezentat de furnizorii de componente auto (600 de companii) care generează circa 68-70% din cifra de afaceri totală a sectorului auto.
"Comisia Europeană pune o presiune din ce în ce mai mare asupra emisiilor de CO2 şi împinge industria auto către o electrificare forţată, neluând în calcul cum va fi produsă energia electrică ce va fi consumată de viitoarele vehicule electrice, neluând în calcul adaptarea sistemului de transport al mărfurilor care în prezent utilizează preponderent camioane alimentate cu motorină şi, de asemenea, neluând în calcul adaptarea infrastructurii de transport şi încărcare a vehiculelor electrice într-un viitor apropiat", a adăugat secretarul general al asociaţiei.
ACAROM - Asociaţia Constructorilor de Automobile din România - este o asociaţie de tip profesional şi patronal compusă din societăţi comerciale care desfăşoară activităţi în industria de automobile, asociate în scopul reprezentării intereselor sectorului automobile. ACAROM a luat fiinţă în 1996 şi este o asociaţie de utilitate publică. Membrii asociaţiei au activităţi legate de: concepţia, fabricarea şi comercializarea de automobile, materiale, componente, module, părţi din automobil, sau realizează servicii legate de automobile, precum şi echipamente pentru fabricarea şi întreţinerea automobilelor.
Asociaţia Constructorilor de Automobile din România: Cu o viteza medie de circa 18 km/h pe calea ferată, România nu poate fi competitivă în Europa
Explorează subiectul
Articole Similare

528
Șeful Consiliului Fiscal îl contrazice direct pe Ilie Bolojan: Nu se va încadra în ținta de deficit negociată la Bruxelles
528

1.172
Un fost acționar Dinamo deschide o fabrică ce va da lovitura în UE: Va produce pungi speciale
1.172

21
România a făcut progrese notabile în reciclarea ambalajelor din aluminiu pentru băuturi
21

5.164
Cum se resimte shutdown-ul din SUA pe bursele mondiale: E șoc total
5.164

320
Un brand uriaș din Germania intră pe piața din România: Concurează cu Pepco și Zara Home
320

103
Euro continuă să câștige teren în raport cu moneda noastră. Cursul valutar anunțat pentru miercuri de BNR
103

3.189
Scandal cu acuzații grave: Poșta Română dă în judecată ONRC
3.189

128
Topul Național al Firmelor 2025: Cifra de afaceri a celor mai performante companii din România depășește 287 miliarde euro
128

41
Stocul spaţiilor industriale şi logistice din România s-a apropiat de pragul de 8 milioane mp, în S1 (consultanţi)
41

24
Alexandru Petrescu (ASF): Indicele BET a crescut în primul semestru cu 12,05% iar capitalizarea cu 13,1%,faţă de finalul anului 2024
24

14
BVB crește cu 13% în 6 luni: capitalizarea a ajuns la 396 miliarde lei
14

19
Rata şomajului la nivel naţional a scăzut la 3,18%, în luna august
19

20
Bursa a deschis în creştere pe majoritatea indicilor şedinţa de miercuri
20
Comentează