România nu poate fi competitivă în Europa în ceea ce priveşte transportul feroviar de marfă, în condiţiile în care viteza medie este de circa 18 km/h, a declarat marţi Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), într-o conferinţă de specialitate, conform agerpres.
"Ca priorităţi ale asociaţiei noastre - sunt puse într-o anumită ordine: educaţia, sistemul dual în universităţi, cercetare şi dezvoltare. Avem nevoie de şcoli tehnice pentru că vedem din ce în ce mai mult lipsa specialiştilor în producţie, stabilizarea pieţei de vehicule, dezvoltarea infrastructurii atât de transport rutier, cât şi de transport feroviar. Nu putem să fim competitivi în Europa la transportul feroviar de marfă cu o viteză medie de circa 18 km pe oră. Suntem la coada Europei", a menţionat Adrian Sandu, la evenimentul "Pria Logistics, Automotive &Transport".
Acesta a subliniat că este nevoie de o integrare locală a componentelor şi furnizorilor în România.
"Atât Dacia, cât şi Ford, au nevoie de furnizori cât mai aproape de uzinele de producţie, astfel încât să evităm pe viitor probleme de genul celor apărute din cauza pandemiei sau a condiţiilor de transport nefavorabile", a adăugat reprezentantul ACAROM.
Adrian Sandu a menţionat ca actori principali ai industriei auto: Dacia, cu două uzine şi un centru de logistică, Ford, cu două facilităţi de producţie - una de motoare şi una de vehicule - "plus o mulţime de furnizori prezenţi pe platforma de la Craiova". De asemenea, al treilea actor ca importanţă este reprezentat de furnizorii de componente auto (600 de companii) care generează circa 68-70% din cifra de afaceri totală a sectorului auto.
"Comisia Europeană pune o presiune din ce în ce mai mare asupra emisiilor de CO2 şi împinge industria auto către o electrificare forţată, neluând în calcul cum va fi produsă energia electrică ce va fi consumată de viitoarele vehicule electrice, neluând în calcul adaptarea sistemului de transport al mărfurilor care în prezent utilizează preponderent camioane alimentate cu motorină şi, de asemenea, neluând în calcul adaptarea infrastructurii de transport şi încărcare a vehiculelor electrice într-un viitor apropiat", a adăugat secretarul general al asociaţiei.
ACAROM - Asociaţia Constructorilor de Automobile din România - este o asociaţie de tip profesional şi patronal compusă din societăţi comerciale care desfăşoară activităţi în industria de automobile, asociate în scopul reprezentării intereselor sectorului automobile. ACAROM a luat fiinţă în 1996 şi este o asociaţie de utilitate publică. Membrii asociaţiei au activităţi legate de: concepţia, fabricarea şi comercializarea de automobile, materiale, componente, module, părţi din automobil, sau realizează servicii legate de automobile, precum şi echipamente pentru fabricarea şi întreţinerea automobilelor.
Asociaţia Constructorilor de Automobile din România: Cu o viteza medie de circa 18 km/h pe calea ferată, România nu poate fi competitivă în Europa
Explorează subiectul
Articole Similare

39
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
39

56
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
56

3.296
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
3.296

22
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
22

147
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
147

62
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
62

2.824
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.824

49
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
49

142
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
142

97
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
97

161
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
161

701
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
701

975
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
975


















Comentează