Singurul Exit Poll din Romania disponibil online, 06.12.2020 21.00. Au mai rămas 1 zile 21 ore 47 minute
 
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

VIDEO Asociația Pro Infrastructură, despre podul cu care se lăuda Ludovic Orban: 'Va deveni cel mai rușinos muzeu din istorie'

pod dunare

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va deveni cel mai rușinos muzeu din istorie, din cauza întârzierilor birocratice în autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces la pod, susține Asociația Pro Infrastructură.

Lucrările impresionante ale podului suspendat peste Dunăre de la Brăila avansează într-un ritm foarte bun, însă noi întârzieri birocratice în autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces la pod vor transforma în 2022 această lucrare de 2 miliarde de lei în (probabil) cel mai rușinos muzeu din istorie, scrie Asociația Pro Infrastructură, care publică și imagini.

Citește și: Adrian Streinu Cercel: ‘Nu vă spălați, nu purtați mască, dar atunci să nu vă mirați că vă îmbolnăviți’

La cele două turnuri principale ale podului ce vor avea peste 190 de metri înălțime se lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte, ele urcând zilnic cu peste 2 metri.

„Sistemul de cofraj glisant care se auto-ridică constant a fost realizat în Austria. Macaralele turn ce aprovizionează podul la înălțime au început să fie sprijinite în pilonii turnurilor, urmând și ele să se auto-înalțe cu elemente metalice pentru a ține pasul cu urcarea turnului. Până la finalul anului se va atinge cota finală a celor 2 turnuri, urmând în 2021 ca japonezii de la IHI să înceapă o altă etapă extrem de spectaculoasă: suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic. În paralel, în șantierul naval VARD Brăila italienii de la Fincantieri asamblează cele 86 elemente ce vor constitui tablierul metalic al acestui pod. Au fost investiți în ultima perioadă peste 10 milioane de euro în tehnologizarea șantierului (clădiri noi, echipamente de ultimă generație etc) doar pentru acest proiect. Cele 3 linii de producție paralele transformă în mai multe etape zecile de mii de tone de tablă în elemente de tablier de aproximativ 30X25X3 metri. Aceste elemente sunt apoi testate, măsurate, pre-asamblate, vopsite și depozitate în așteptarea urcării pe barjă pentru a fi transportate în 2021 pe poziție”, afirmă cei de la asociația citată.

Citește și: Traian Berbeceanu: ‘Bucureștenii au înțeles și știu că măsurile sunt în sprijinul lor și sunt respectate’

În afara celor două turnuri se mai execută lucrări la cele două blocuri de ancoraj ale podului și la viaductele de acces, acolo unde există autorizație de construire.

În schimb, drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila și Măcin ce totalizează peste 20 de kilometri nu sunt autorizate nici până acum, deși contractul este semnat din ianuarie 2018.

Citește și: Codrin Ștefănescu: ‘Liviu o duce prost cu sănătatea, are probleme mari cu coloana’

Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungește nepermis de mult, conform sursei citate.

„Dacă o autorizare în această toamnă ar fi permis la limită finalizarea drumurilor în același timp cu podul, în condițiile actuale, autorizarea lucrărilor abia la primăvară va împinge finalizarea lucrărilor de drum în anul 2023 și transformarea podului într-un muzeu de 2 miliarde de lei. Solicităm Guvernului prin toate instituțiile abilitate din subordine să deblocheze situația autorizației de construire pentru drumurile de legătură în cel mai scurt timp”, conchide Asociația Pro Infrastructură.

Citește și: Traian Berbeceanu: ‘Evenimentul de la Patriarhie a fost deosebit, în cele 3 zile au fost zeci de mii de oameni, cred că organizarea a fost una de excepție’ .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.