Asociația Pro Infrastructura pune gaz pe focul închiderii Văii Oltului: 'Această închidere NU se face pentru lucrări'

Autor: Nicoleta Nicolau

Publicat: 08-07-2024

Actualizat: 08-07-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura, a criticat, din nou, decizia anunțată de ministrul Transportului privind închiderea traficului rutier pe Valea Oltului. Acesta reclamă că lucrările nu există și că se putea găsi alte alternative în locul închiderii circulației.

 

Deși autoritățile au invocat începerea unor lucrări de infrastructură pentru închiderea traficului pe Valea Oltului, Ionuț Ciurea afirmă, într-o intervenție telefonică la B1 Tv, că aceste lucrări nu vor avea loc în acest moment

„În acest moment, această închidere nu se face pentru lucrări. Sunt aceste defrișări pentru că antreprenorul să intre acolo cu forezele pentru studiul geotehnic, să își facă acces, să termine forajele geotehnice, să termine proiectarea și după aceea o să fie lucrări.

Deci este doar aperitivul. Doamne-ajută să fie o lună! Pentru că trebuie să taie 25.000 de copaci. Acolo e pădure serioasă care trebuie defrișată. După acest studiu vor urma luni, ani pentru lucrările propriu-zise. Sunt mai multe puncte unde DN7 și A1 croșetează unele pe altele și o să fie tot felul de restricții”, a declarat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Acesta spune că degeaba Sorin Grindeanu a spus că a venit cu elicopterul pentru a vedea lucrările de pe Valea Oltului, în condițiile în care acestea nu există: „Ne spune că a fost cu elicopterul ca să vadă lucrările. Care lucrări? Nu există lucrări. Dincolo de tupeul incredibil pe care îl are ministrul să ne anunțe cu doar câteva zile înainte să închidă coloana vertebrală rutieră a acestei țări, dincolo de acest tupeu să ne zică că este singura soluție e un pic cam mult totuși. Aceasta nu e singura soluție. Existau alte soluții dar trebuiau făcute din timp. Nimeni nuc ere să faci o deviere a Oltului de pe o zi pe alta. Poate era nevoie de un an, poate de doi ani. Problema asta se știe în Compania de Drumuri și în Minister de mai bine de doi ani de zile, încă din timpul licitațiilor“, a adăugat acesta.

Cum răspunde Grindeanu la propunerea Pro Infrastructura

 

Anterior, Asociația Pro Infrastructură a propus construirea unui pod de legătura cu celălalt mal al râului pentru a nu fie nevoie ca circulația să fie închisă pe Valea Oltului. Ministrul Transporturilor a desființat însă propunerea, spunând că ar dura câțiva ani ca acel pod să fie gata. „Am mai văzut anumite opinii cum că ar fi trebuit să închidem două zile sau trei zile și două să fie deschis traficul. Asta ar însemna că n-ar dura o lună, ar dura trei luni lucrările. După aceea au venit niște domni care nu au construit în viața lor nici măcar un kilometru de autostradă și au spus că ar trebui să facem un pod, să folosim un drum forestier. Scuzați-mă, păi ca să construim un pod peste Olt în acest moment, ca să folosim un drum forestier, eu zic că ne ia ceva ani. Vrem sau nu vrem să facem autostrada? Mi-am asumat împreună cu echipa mea aceste termene. Orice ieșire din aceste termene înseamnă cu un an în execuția acestei autostrăzi, iar dacă începem în primăvara următoare ar însemna penalități de vreo 800 de mii de lei dacă nu mă înșel. Despre asta este vorba, asta nu înseamnă că nu suntem deschiși la orice propuneri constructive. Am fost deschiși în aceste săptămâni la orice propuneri care să reducă acest disconfort în trafic, dar să știți că punctul meu de vedere ca ministru este că construcția de autostrăzi în România nu este negociabilă”, a spus ministrul Transporturilor, aflat vineri la Boița.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri