Honda va reveni în Formula 1 ca producător de motoare cu drepturi depline, alimentând ambițiile de titlu ale Aston Martin, atunci când sportul va intra într-o nouă eră în 2026, a anunțat miercuri constructorul japonez.
Noul parteneriat "works" va transforma Aston Martin, cu sediul la Silverstone, în singurul obiectiv al Honda pe grila de start, actualmente fiind una dintre cele patru echipe cu motoare Mercedes, conform Mediafax.
"Este foarte, foarte dificil să câștigi în mod constant campionate fără o relație completă de tip "works", motiv pentru care am luat această decizie", a declarat Martin Whitmarsh, directorul general al grupului Aston Martin Martin pentru tehnologii de performanță, Martin Whitmarsh, în fața jurnaliștilor.
Președintele Honda Racing Corporation (HRC), Koji Watanabe, a confirmat că producătorul nu are planuri de a furniza unități de propulsie altor echipe.
Honda s-a retras oficial din Formula 1 în 2021, dar a continuat să furnizeze motoare campioanei mondiale în exercițiu, Red Bull, care a anunțat deja un acord cu Ford din 2026, în cadrul unui acord de asistență tehnică.
Directorul general Toshihiro Mibe a declarat că regulamentul din 2026 și impulsul dat de Formula 1 pentru sustenabilitate sunt în concordanță cu obiectivele de neutralitate a emisiilor de carbon ale Honda.
"Cheia pentru a câștiga va fi un motor electric compact, ușor și de mare putere, cu o baterie de înaltă performanță capabilă să gestioneze o putere mare și rapidă, precum și tehnologia de gestionare a energiei", a spus el.
"Credem că tehnologiile și know-how-ul obținut în urma acestei noi provocări pot fi potențial aplicate direct la viitoarele noastre vehicule electrice de producție în serie, cum ar fi un model sportiv electric emblematic, precum și la tehnologiile de electrificare din diverse domenii."
Unitatea de propulsie a Formulei 1 din 2026 va folosi 100% combustibili sustenabili și va avea o componentă electrică mult mai mare, sportul urmând să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030.
Aston Martin, cu sediul la Silverstone, este deținută de miliardarul canadian Lawrence Stroll și se află pe locul al doilea în campionat după cinci din 22 de curse, spaniolul Fernando Alonso ocupând patru locuri trei.
Stroll a investit masiv, construind o nouă fabrică și un tunel aerodinamic și recrutând personal de top de la echipele rivale, atrăgând totodată o sponsorizare semnificativă pentru titlu din partea Cognizant și Saudi Aramco.
"Aston Martin Aramco Cognizant construiește o echipă care să câștige în Formula 1", a declarat fostul director al McLaren, Whitmarsh, care a avut un rol esențial în readucerea Honda la această echipă în 2015, dar a plecat înainte de începerea nefericitului parteneriat.
"Acesta este un nou pas extrem de interesant și important pentru echipă.
"Este clar pentru noi și pentru Honda că regulamentul din 2026 al Formulei 1 va necesita integrarea completă a șasiului și a PU (unitatea de propulsie) pe care doar o relație completă cu o echipă de uzină o oferă.
"Așadar, acest parteneriat ne pune în poziția de a concura pentru campionate".
Alpine, deținută de Renault, Audi, Ferrari, Mercedes-AMG High Performance Powertrains și Red Bull Ford vor fi ceilalți producători de motoare din 2026.
Despărțirea de Mercedes va însemna că Aston Martin va trebui să își construiască propriile cutii de viteze și suspensii spate, dar Whitmarsh a spus că toate acestea fac parte din procesul de "maturizare" ca echipă și de a deveni cu adevărat independentă.
"Îți propui să câștigi în Formula 1 și asta înseamnă să învingi partenerii existenți și pentru a face asta trebuie să fim independenți", a spus el.
"Construim facilități grozave și ne îndepărtăm progresiv de dependența noastră de Mercedes-Benz".
Whitmarsh a declarat că echipa va continua să concureze sub numele de Aston Martin și după 2026.
Comentează