Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Atentie la comisioanele mai mari de la bancomate!

Din aceasta luna a intrat in vigoare actul normativ prin care institutiile bancare sunt obligate sa afiseze, pe ecranele bancomatelor, comisioanele si costurile tuturor operatiunilor derulate la bancomat cu cardurile de debit si credit. Unele banci si-au dublat costurile la propriile ATM-uri.

Pe ecranul video al bancomatelor trebuie sa apara  informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni, inainte de  momentul efectuarii acestora:

-          eliberare de numerar,

-         transfer intre conturi,

-         plata facturi,

-         ate servicii solicitat de clienti prin ATM.

Daca tranzactia nu este oferita in mod gratuit, consumatorul are posibilitatea sa renunte la efectuarea acesteia, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni. Problema este ca aceste comisioane vor fi exprimate in valoare procentuala si, dupa caz, si suma minima de plata, iar consumatorii trebuie sa calculeze singuri costurile accesarii ATM.

Precizari

Clientii trebuie sa stie ca bancile vor afisa informatiile privind costurile doar la ATM-urile proprii. In cazul utilizarii unui card al bancii X la bancomatul bancii Y, pe ecran se va afisa urmatoarea avertizare: „Atentie! – Tranzactia dumneavoastra va fi comisionata conform conditiilor din contractul incheiat cu emitentul cardului”. In cazul blocarii sau retinerii cardului de debit ori de credit la terminalul ATM propriu, bancile au obligatia sa informeze consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul bancomatului, cu privire la:

-  modalitatea in care consumatorul poate reintra in posesia cardului blocat/retinut, precum si pasii pe care trebuie sa ii urmeze;

- indicarea numarului de telefon pe care consumatorul trebuie sa-l apeleze in cazul in care cardul a fost blocat/retinut, precum si intervalul orar in care se poate efectua apelul.

Costuri

Potrivit verificarilor efectuate de FinZoom, costurile accesarii bancomatelor difera de la o banca la alta, dupa cum urmeaza:

-         BRD a majorat cu un leu comisionul pentru retragerea numerarului de la ATM-urile altor banci: 1% + 5 lei (fata de 1% + 4 lei) si cu 40 bani la ATM propriu, iar valoarea minima este 0,2% din tranzactie sau minimum 0,9 lei (fata de 0,2%, respectiv minimum 0,5 lei)

-         UniCredit a majorat comisionul de retragere numerar de la ATM propriu de la 0,1% la 0,2%

-         La Raiffeisen, comisionul de retragere a numerarului de la ATM-urile altor banci din tara s-a dublat de azi si este de 1% + 3 lei (fata de 0,5% + 2,5 lei acum)

Bancile taxeaza si interogarea soldului, care este intre 0,2 si 0,3 lei la ATM-urile proprii, respectiv intre 1,5 lei si echivalentul unui euro, la bancomatele altor banci.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.