Atracția stațiunii Mamaia, ctitorită de Ștefan 'cel Mazăre', pe punctul de a fi desființată și înlocuită cu un tramvai

Autor: Nicoleta Nicolau

Publicat: 27-07-2024

Actualizat: 27-07-2024

Article thumbnail

Sursă foto: telegondolamamaia.ro

Primăria Constanța pregătește un proiect halucinant pentru Mamaia. Ceea ce se dorește a fi un plan de revitalizare a stațiunii, ar putea fi de fapt biletul către întoarcerea în timp a perlei litoralului românesc, după ce o propunere urbanistică creionează o mamaie dusă la azil de nepoți, fără telegondola devenită un simbol al stațiunii. În schimb, turiștii care vor veni pe litoral ar putea să circule cu trenul sau tramvaiul în stațiunea Mamaia.

 

Conform unui document publicat pe site-ul Primăriei Constanța, se propune introducerea unui sistem de transport în comun modern, de tip tramvai, light rail sau tren, care să faciliteze mobilitatea turistică între municipiul Constanța și orașul Năvodari, pe Bulevardul Mamaia. Această inițiativă ar contribui la eliberarea spațiilor actualmente ocupate de mașini.

În plus, telegondola 'ctitorită' de fostul primar al Constanței, Radu Ștefan Mazăre, devenită un simbol al stațiunii, pentru care s-au cheltuit milioane de euro, ar urma să fie rasă de pe fața pământului, din cauza impactului vizual negativ asupra unor zone istorice, precum Cazinoul din Mamaia, conform documentului.

Telegondola din Mamaia a fost inaugurata la data de 16 iulie 2004. Aceasta a reprezentat o investiție de aprox. 3.5 milioane de euro. Telegondola este un teleferic modern ce leagă Cazinoul din Mamaia de hotelul Perla. Traseul are o lungime de 2.1 kilometri. Telegondola atinge o viteza de 5 metri pe secunda, fiind capabila sa parcurgă întregul traseu in doar șapte minute. Deplasarea se face la o înălțime de 50 de metri.

 

Fără Telegondolă, dar cu trenuleț!?

O altă propunere vizează extinderea promenadei din Mamaia, construită cu fonduri europene, spre nord de hotelul Rex, menținând același profil ca și cel existent. În perioada 2013-2014, în stațiunea Mamaia s-au desfășurat lucrări de modernizare a promenadei turistice, în valoare de peste 10 milioane de euro, finanțate prin Programul Operațional Regional.

În plus, noi construcții pe plajă vor fi interzise. Conform PUZ-ului, pentru construcțiile existente pe plajă vor fi permise doar lucrări de reparații curente, majoritatea acestora fiind clădiri comerciale și turistice. O altă propunere impune restricții ale regimului de înălțime pentru noi construcții, „fapt ce ar veni în ajutorul asupra păstrării siluetei și a perspectivelor istorice pentru clădirile cu valoare de patrimoniu”.

Asociația patronală RESTO Constanța este consternată de această propunere și este decisă să 'răstoarne' propunerile.

„Nu știu cine putea propune așa ceva și mă bucur ca materialul comun pe care l-am discutat și redactat astăzi va cere și va susține Prelungirea traseului Telegondolei Mamaia, cu începere de la Mall, trecere peste Lac și Sat Vacanță și continuare până la zona Butoaie Mamaia!

Doar spre informare, Telegondola Mamaia a vândut peste 700.000 bilete în perioada 2020-2023 (din care 2 ani au fost de pandemie!) și a adus venituri consistente, ca dividende, acționarului sau, Primăria Constanța, deci bugetului local!!

În plus, peste 4 milioane de lei achitate ca taxe și impozite bugetului de stat!

Și cum să desființăm una din cele maxim 3 atracții publice actuale ale stațiunii ?“, se întreabă cei de la Resto.

„De asemenea, materialul pe care îl depunem împreună luni, 29 iulie, mai include amenajarea a cel puțin 2 parcări pentru autocare și microbuze turistice, amenajarea de spații verzi ample, limitarea direcției de construire ansambluri rezidențiale, amenajarea de toalete publice, crearea infrastructurii necesare utilizării Lacului Siutghiol pentru exploatare turistică, amenajarea de parcări subterane și supraterane, instalarea de centre de informare turistică digitalizată, construcția de pasarele de acces, crearea infrastructurii pentru investii în centre de asistență medicală, stimularea investițiilor în mini Spa uri si centre de wellness și în construcția unui centru de agrement acvatic tip Therme, repoziționarea politicii de management a deșeurilor, susținerea construcției de piscine - chiar și încălzite, dezvoltarea pachetului de servicii publice și de menținere a siguranței, dezvoltarea rețelei de circulație cu biciclete și trotinete electrice, pentru a promova mobilitatea ecologică etc.

Adăugăm faptul ca am luat în calcul, în considerentele noastre, accesibilitatea constănțenilor către stațiune, decongestionarea traficului rutier și propuneri de atragere a constănțenilor către terasele, restaurantele și atracțiile din stațiune.

Depunem luni, împreună, Materialul complet de amendamente și ne vom asigura ca îl vom susține inclusiv în ședințele de Consiliu Local.

Părere, opiniile, cerințele și nevoile investitorilor din HORECA locală trebuie să conteze și să convingă consilierii locali și județeni în voturile cărora vor sta dezvoltarea și viitorul stațiunii Mamaia și a orașului Constanța - pe care îl dorim și destinație turistică de 12 luni pe an!“, conchide Asociația Patronală RESTO Constanța.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri