Au început lucrările pe calea ferată Buzău-Făurei

Autor: Andreea Năstase

Publicat: 13-08-2021

Actualizat: 13-08-2021

Article thumbnail

Sursă foto: Agerpres

Şantierul feroviar de pe tronsonul Buzău - Făurei (firul II) este operaţional, lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare fiind în plină desfăşurare pe întreaga distanţă, în lungime de 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I) şi Cilibia - Făurei (lotul II), a anunţat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, într-un comunicat de presă transmis vineri, AGERPRES.

Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare pe intervalul Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei, km 129+016 -167+700 (firul II) sunt incluse în programul de investiţii al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, cu finanţare din bugetul de stat şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră.

Potrivit sursei citate, şantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi: Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km, şi Cilibia - Făurei (lotul II), în lungime de 19 km. Pe aceste segmente, concomitent cu operaţiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acţionează în acelaşi timp pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton şi a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduse, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.

"De asemenea, în cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin înlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante şi aducerea liniei în parametrii tehnici proiectaţi, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparaţii şi de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată şi pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 şi km 166+208. Reamintim faptul că cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis Ordinul de Începere", se menţionează în comunicat.

Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 milioane de lei, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Datele CFR relevă faptul că, în prezent, durata călătoriei unui tren Interregio, între Buzău şi Făurei (firul I), este de 41 - 45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, garniturile vor circula cu viteza maximă de 120 km/h şi vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.

Prin programul de investiţii implementat şi derulat pe secţia de cale ferată Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, compania feroviară contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului şi sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, dar şi la dezvoltarea relaţiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astăzi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar şi o variantă rapidă şi sigură atât pentru traficul de călători, cât şi pentru cel de marfă.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri