Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Au revenit casierii la Auchan, după scandalul recent? Nici nu au plecat nicăieri, explică reprezentanții lanțului de magazine

Auchan
auchan

A trecut o lună de când românii comentau intens pe rețelele de socializare decizia lanțului de magazine Auchan de a generaliza casele de marcaj de tip „self-checkout”, la care clienții își pot scana singuri produsele. Între timp, pe rețelele de socializare au început să apară imagini din magazinele Auchan, cu angajați care scanează produsele clienților. Mesajul pare să fie următorul: Auchan a pierdut masiv clienți după decizia legată de casele „self-checkout”, așa că s-a luat decizia revenirii la sistemul clasic. În realitate, spun reprezentanții companiei, angajații care scanează produsele clienților nu au dispărut niciodată.

Pentru că din comunicatul inițial nu se înțelegea clar cum se vor modifica lucrurile la Auchan, iar din scandalul general pornit de la postare a polițistului Marian Godină s-a stârnit mai multă confuzie, stiripesurse.ro a solicitat companiei să lămurească problema de bază: mai sunt casieri la Auchan, sau toți clienții trebuie să-și scaneze singuri produsele.

„Începând de anul trecut am inițiat un proiect important de modernizare a liniei caselor, respectiv înlocuirea caselor pe care le-am avut până acum cu niște case moderne, multifuncționale, care pot fi operate atât de client, cât și de angajații noștri. Sunt case de tip reversibil, hibrid, care oferă clienților două variante: fie să-și scaneze ei cumpărăturile, fie cu ajutorul angajaților noștri”, răspunde Tiberiu Dănețiu, director marketing Auchan Retail România.

Cu alte cuvinte, pe lângă casele la care clienții își scanează singuri produsele, care existau de mai mult, există casele cu bandă, pe care clienții își așează produsele. La capătul benzii, clienții au posibilitatea fie să-și scaneze singuri produsele, fie să lase un angajat Auchan să facă acest lucru.

„Astfel, linia caselor are case unde scanează casierii pentru clienți, la fel cum s-a întâmplat și până acum, și case la care clienții își pot scana singuri cumpărăturile, unde pot apela la consiliere și la ajutorul casierilor, inclusiv pentru scanare. Marele avantaj al acestui sistem este că toate casele dintr-un hipermarket sunt deschise în același timp. Noi am adus o tehnologie suplimentară, printr-o investiție de 13 milioane de euro, cu păstrarea angajaților de la case în același timp, tocmai pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a fluidiza parcusul la case.

Aveam case cu tehnologie veche, iar când investești în noi sisteme, o faci pentru o mare perioadă de timp care va urma. Noile case nu elimină casierii, ele sunt doar hibride, pot fi folosite atât de casieri, cât și de clienți. Aici nu a fost înțeleasă bine informația sau a fost transformată în spațiul public. Noi păstram, în continuare, case operate cu casieri, care scanează pentru clienți, în toate magazinele, dar acestea sunt case moderne”, mai afirmă reprezentantul Auchan.

content-image

Auchan susține că niciun casier nu va fi dat afară

„Auchan operează magazine foarte mari, în fiecare unitate fiind între 15 și 50 de case de marcat. În mod normal, aveam un număr limitat de case deschise, pentru că ne aflăm, la nivel de industrie, într-o situație dificilă a forței de muncă. Astfel, din 50 de case, să spunem, puteau fi 20 deschise. Astăzi, toate cele 50 de case sunt deschise simultan. Pentru clienții noștri care doresc să-și scaneze și să achite cumpărăturile în mod autonom, asta înseamnă un circuit mult mai rapid la cumpărături.

Toți retailerii au case self-scan, este o tendință naturală pe piață. Înainte de a introduce noul sistem de case, 60% din clienții noștri scanau în mod voluntar, din proprie inițiativă, la casele de marcat self check-out din magazinele Auchan. Le preferă pentru că procesul este mult mai rapid: scanat – plătit - plecat. Este o simplificare a parcursului de cumpărături și o reducere a timpului petrecut la casă.

În mod particular, reamintim următorul aspect foarte important – niciun casier nu este disponibilizat și nici nu va fi, din contră, casierii au fost și rămân în continuare în echipele noastre și sunt dezvoltați din punct de vedere al competențelor. Mai exact, aceștia urmează niște cursuri de formare și pregătire pentru a întâmpina și mai bine clienții, pentru a-i consilia și ajuta, așa cum am precizat mai sus. Ne aflăm așadar, în curs de dezvoltare a unei meserii, meseria de casier evoluează”, a mai precizat Tiberiu Dănețiu, director marketing Auchan Retail România, pentru stiripesurse.ro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.