DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Austriecii de la Strabag blochează construcția Lotului 1 (Târgu Mureş-Ungheni) al Autostrăzii Brașov - Oradea. Manevre ciudate (DOCUMENTE)

facebook.com
Autostrada A3

Situație tensionată în zona construcției de autostrăzi în România. Se pare că unii constructori obișnuiți să câștige mai tot timpul chiar și în baza unui oferte sub prețul real al lucrărilor nu sunt pregătiți să accepte faptul că România nu mai este sat fără câini. Elecvent este cazul Lotului I (Târgu Mureş – Ungheni) din cadrul Autostrăzii Brașov Oradea, acolo unde lucrările nu au putut începe din cauza austriecilor de la Strabag care au fost descalificați și au pierdut și în instantă, dar cu toate acestea împiedică prin diverse proceduri începerea lucrărilor câștigate de cei din asocierea Itinera – Retter Projectmanagement.

Potrivit documentelor intrate în posesia STIRIPESURSE.RO se pare că la mijloc ar fi vorba și de niște acte false utilizate în documentația depusă la înscrierea la licitație, dar demontate în instanță cu actele originale (vedeți mai jos)

-inițial Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat ca și câștigător pe STRABAG pentru realizarea Lotului  Târgu Mureş – Ungheni, parte din autostrada Braşov – Oradea (Valoarea estimată a lucrărilor a fost (exclusiv TVA) de 284,915,969.74 lei, iar oferta Strabag la un preţ de 192.059.217,23 lei  - 67% din estimare).

-decizia inițială a CNAIR a fost contestată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Constestaţiilor (CNSC) care i-a descalificat pe cei de la Strabag și i-a declarat câștigători pe cei din asocierea Itinera – Retter Projectmanagement.

-STRABAG nu se împacă cu situația și contestă decizia în instanță și Curtea de Apel București decide că austriecii nu au dreptate.

Și CNSC și Curtea de Apel București constată o serie de elemente ale ofertei Strabag sunt contradictorii sau nereale şi dau aparenţa unui preţ neobişnuit de scăzut.

Interesant este însă comportamentul austriecilor de la Strabag. Deşi Comisia de evaluare din CNAIR pare să nu fi remarcat acest aspect, firma declarată de constructorul austriac în oferta sa ca fiind producătorul contractat pentru dispozitivele de acoperirea a rosturilor, ce i-ar fi oferit pentru aceste dispozitive și o garanție de până la 20 de ani, Maurer SE, neagă explicit orice legătură cu alt ofertant decât Asocierea Itinera-Retter (vezi foto)

content-image

Cu acest document pus pe masă și CNSC și judecătorii de la Curtea de Apel București au decis că Strabag nu are dreptate.

Ce s-a întâmplat de fapt. Strabag aveau într-adevăr un contract cu nemții de la Maurer pentru rosturi de dilatație, doar că acest contract era pentru o altă lucrare și nu pentru cel care au licitat în cazul de față. Schimbul de mail-uri intrat în posesia STIRIPESURSE.RO dintre Maurer și Strabag este relevant în acest caz:

content-image

content-image

Evident că șmecheria nu a ținut și în cursul lunii noiembrie 2018, CNAIR finalizează reevaluarea prin descalificarea (declararea inacceptabilă) a ofertei Strabag care nu este reală şi fermă în raport cu justificările şi precizările oferite. Totodata, este declarată câştigătoare oferta depusă de Asocierea Itinera-Retter, la un preţ de 209.987.350,13 lei, considerat justificat de CNAIR faţă de fundamentarea depusă de acest ofertant.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.