Conglomeratul austriac House of Julius Meinl, renumit pentru poziția sa dominantă atât în producția de ciocolată, cât și în cea de cafea premium, este pe cale să facă o incursiune în industria ospitalității din București, odată cu achiziția iminentă a Hotelului Ambasador. Potrivit unor surse citate de Profit.ro, conglomeratul, care este deja un jucător important pe piața ciocolatei din România, se apropie de finalizarea unei tranzacții complexe pentru achiziționarea emblematicului hotel.
Hotelul Ambasador, situat pe Bulevardul Magheru, are rădăcini care datează din anii 1930, când a fost conceput de arhitectul Arghir Culina. Achiziția în curs de către Julius Meinl este prezentată ca fiind cea mai importantă investiție din ultima jumătate de deceniu de-a lungul bulevardului.
Imobilul a fost privatizat prin metoda MEBO în anul 1995. Ambasador SA deține jumătate din imobil, care este exploatat ca structură de primire turistică cu 99 de spații de cazare, servicii de alimentație publică și sală de conferințe, conform criteriilor de clasificare pentru 4 stele. Cealaltă jumătate este deținută de moștenitorii arhitectului Arghir Culina, cel care a proiectat și a deținut clădirea. Fiecare dintre cele două corpuri de clădire are o suprafață construită de 6.200 de metri pătrați, iar amprenta la sol a fiecăruia este de 530 metri pătrați.
Planurile Julius Meinl pentru Hotel Ambasador
Incursiunea Julius Meinl în sectorul hotelier a început în 2019 prin intermediul filialei sale, Julius Meinl Living, având deja sub aripa sa proprietăți în Praga și Budapesta. Achiziția Hotelului Ambasador, orchestrată prin intermediul entității cehe JM Innovative Living Management, reprezintă o mișcare strategică pentru a-și extinde prezența în centrele turistice în plină expansiune din Europa Centrală și de Est.
Cu o investiție estimată la 30-35 de milioane de euro, conglomeratul își propune să ridice hotelul Ambasador la un statut de 4-5 stele. Revizuirea este pregătită să introducă aproximativ 130 de spații de cazare, inclusiv un număr substanțial de camere duble.
În timp ce amprenta grupului Julius Meinl în domeniul imobiliar din România nu este nouă, cu proiecte anterioare, inclusiv deținerea Centrului Comercial Militari, achiziția iminentă a Hotelului Ambasador subliniază o diversificare a portofoliul în țară.
Moștenirea Julius Meinl în România se întinde pe parcursul a peste două decenii, având la bază intrarea pe piața ciocolatei în 1997 prin Excelent, culminând în cele din urmă cu achiziția unor mărci apreciate precum Kandia și Heidi Chocolat.
Comentează