Autorităţile chineze încurajează populaţia să boicoteze o campanie promoţională lansată de lanţul de restaurante KFC, apreciind că aceasta promovează risipa alimentară, un nou exemplu al unei mărci străine care are probeleme în a doua mare economie a lumii, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Într-un comunicat de presă publicat miercuri, Asociaţia pentru protecţia consumatorilor din China susţine că o singură persoană a cumpărat 106 meniuri KFC, pentru care a plătit 10.500 de yuani (1.650 de dolari), pentru a obţine astfel întreaga colecţie de figurine. De asemenea, alţi clienţi ai KFC au plătit alte persoane pentru ca acestea să mănânce meniurile suplimentare pe care le-au achiziţionat în săptămâna de la debutul campaniei sau pur şi simplu au aruncat la coş mâncarea, susţine Asociaţia pentru protecţia consumatorilor.
În mod frecvent, Guvernul chinez şi media oficială critică mărcile străine, afectându-le vânzările şi obligând directorii acestor companii să îşi ceară scuze. Cele mai recente cazuri au vizat firmele Canada Goose Holdings Inc., Mercedes-Benz, Walmart Inc.şi Intel Corp.
Guvernul condus de preşedintele chinez Xi Jinping a lansat în 2020 o campanie destinată reducerii risipei alimentare, o mişcare care a generat speculaţii cu privire la capacitatea Chinei de a-şi hrăni cei 1,4 miliarde de locuitori. Ulterior autorităţile de la Beijing au subliniat că ţara are suficiente rezerve de alimente.