Autostrada A7, inaugurare cu jumătăți de măsură: deschiderea lotului 2 vine cu restricții majore

Autor: Alice Draghici

Publicat: 16-10-2025 09:40

Article thumbnail

Sursă foto: Asociatia Pro Infrastructura

Deși oficial se anunță că vineri va fi deschis traficul pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești–Buzău, situația din teren arată diferit. Șoferii vor putea circula doar pe direcția către București, în timp ce sensul opus rămâne blocat. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) intenționează să finalizeze vineri dimineața recepția lotului 2 Mizil - Pietroasele/Stâlpu (28,35 km) din Autostrada A7 Ploiești - Buzău.

Asociația Pro Infrastructura a reacționat dur, subliniind că, în România, inaugurările nu vin niciodată fără probleme.

„La noi niciodată nu este aşa simplu”, spun reprezentanții asociației, care arată că doar intrarea spre Capitală va fi funcțională, iar pentru sensul invers șoferii vor fi obligați să treacă prin localități.

Critici la adresa autorităților

Asociația acuză lipsă de responsabilitate din partea CNAIR și a Ministerului Transporturilor.

„Nivelul de incompetenţă şi delăsare este absolut inacceptabil”, au transmis aceștia, completând că „incompetenţa şi fuga de răspundere ale oficialilor CNAIR şi ale celor din Ministerul Transporturilor sunt strigătoare la cer”.

Inaugurarea vine cu o restricție importantă

„Vineri, 17 octombrie, probabil după ora 15:00, se va deschide circulaţia pe cei 28,35 kilometri ai lotului 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti-Buzău. Dar la noi niciodată nu este aşa simplu: în loc să se dea drumul la trafic complet pe autostradă până în nodul trifoi A7-DN2 aflat pe lotul vecin, executat de Nurol, doar încărcarea spre Bucureşti se face prin acest punct.

În schimb, şoferii care vin dinspre Ploieşti trebuie să iasă de pe A7 la km 47, pe DJ203G, şi să intre prin Stâlpu ori prin Pietrosu/Costeşti şi Spătaru, în loc să evite complet aceste localităţi”, au scris pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Probleme vechi și planuri ratate

Asociația arată că autoritățile au avut timp suficient pentru a evita situația actuală, dar nu au făcut-o.

„Grija faţă de cetăţenii care le plătesc salariile responsabililor din CNAIR şi MT este ca şi inexistentă. Au avut timp berechet să se asigure că Nurol termină în timp util breteaua necesară astfel încât să fie folosit şi sensul de descărcare pe cei câţiva kilometri de pe lotul turcilor, până în nodul dintre A7 şi DN2, nu doar cel de încărcare”, au explicat reprezentanții organizației.

Aceștia au adăugat că, deși planul inițial prevedea o inaugurare completă, lucrările greșite ale constructorilor au complicat situația:

„Mai mult, aşa era planul de inaugurare înainte să avem bâlbele bulgarilor de la Trace de pe cele 3 structuri unde au greşit nu doar sudurile iniţiale, ci la podul peste pârâul Sărata au dat de gard inclusiv cu soluţia de remediere”.

România depășește pragul de 1.350 km de autostradă și drum expres

În ciuda acestor probleme, rețeaua rutieră de mare viteză a României mai adaugă oficial kilometri noi.

„Cu chiu cu vai, reţeaua românească de autostrăzi şi drumuri expres aflate în exploatare ajunge aşadar la 1.353,4 kilometri, din care 83,54 kilometri au fost inauguraţi în 2025”, a precizat Asociația Pro Infrastructura.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri