Autoritățile anunță intrarea în etapa de pregătire pentru deschiderea traficului pe cel mai lung pod de pe traseul Autostrăzii Moldovei A7 – o lucrare majoră de infrastructură care traversează râul Buzău, în estul municipiului Buzău, parte din Lotul 1 al tronsonului Buzău–Focșani.
Cu o lungime de 1.360 de metri, podul devine a doua cea mai lungă astfel de structură rutieră din România și va avea un rol esențial pentru dezvoltarea conexiunilor rutiere din estul țării.
O lucrare de amploare în prag de inaugurare
Ridicat la peste 30 de metri deasupra albiei majore a râului Buzău, podul este susținut de 21 de pile și are o deschidere maximă de 70 de metri. Segmentul de autostradă pe care este amplasat are o lungime de 4,6 km și face legătura între Vadu Pașii și Buzău Est. Prin deschiderea acestuia, se va putea circula integral pe porțiunea finalizată deja din Lotul 1 al tronsonului Buzău–Focșani, încheiată încă de la sfârșitul anului trecut.
Constructorul lucrării, compania românească UMB, mai are de finalizat montarea parapetelor de protecție, a indicatoarelor rutiere și unele lucrări de amenajare în afara corpului autostrăzii. În următoarele zile sunt programate testele statice și dinamice necesare pentru certificarea podului. După recepția lucrării, circulația va fi deschisă oficial spre sfârșitul lunii iunie.
Legături rutiere îmbunătățite și progrese accelerate pe teren
În continuarea podului, pe Lotul 3 al tronsonului Buzău–Ploiești, antreprenorul turco-italian Nurol-Makyol lucrează la finalizarea bretelelor de intrare și ieșire spre DN2B, parte a nodului rutier care va conecta autostrada A7 cu rețeaua de drumuri naționale. Aceste lucrări vor facilita accesul rapid pe autostradă și vor scurta considerabil timpul de deplasare.
Lucrările rămase la nodul rutier includ montarea parapetului marginal, aplicarea marcajelor rutiere definitive, instalarea indicatoarelor și finalizarea celor două sensuri giratorii de la intersecția cu DN2B.
Pe pod, pe Calea 1 (sensul Buzău – Vadu Pașii), se toarnă stratul de uzură și se montează panouri fonoabsorbante. Pe Calea 2 (Vadu Pașii – Buzău), muncitorii lucrează intens la montarea panourilor fonoabsorbante, a parapetelor, la iluminat, hidroizolații și rigole carosabile.
Un șantier cu mobilizare exemplară
Potrivit celor mai recente informații, peste 250 de muncitori și circa 30 de utilaje sunt mobilizați pentru finalizarea acestei structuri spectaculoase, construită de compania UMB. De altfel, același constructor român a fost contractat pentru toate tronsoanele autostrăzii A7 între Buzău și Pașcani – o distanță de peste 210 kilometri – toate finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În paralel, lucrările pe celelalte tronsoane ale A7 avansează într-un ritm accelerat. Pe segmentele Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani, progresul oficial raportat variază între 20% și 37%, cu termene de finalizare estimative între septembrie și noiembrie 2025. Potrivit relatărilor de la fața locului, în special pe loturile 1 și 2 Focșani–Bacău și pe Lotul 2 Bacău–Pașcani, ritmul lucrărilor este chiar mai avansat decât cel din rapoartele oficiale, constructorul concentrându-se pe finalizarea segmentelor ce ocolesc municipiile Adjud și Roman.
A7 – o autostradă strategică în execuție completă
Autostrada Moldovei A7 este primul proiect de infrastructură rutieră din România care a intrat în execuție integrală pe toate cele 13 loturi, totalizând 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani. La final, întreaga autostradă va avea aproape 440 km, legând Ploiești de Siret, la granița cu Ucraina. Proiectul este strategic pentru dezvoltarea regiunii Moldovei, oferind o conexiune rutieră modernă cu Muntenia și, implicit, cu rețeaua europeană de transport.
Comentează