Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Bande rivale de traficanţi se confruntă şi îi extorchează pe imigranţi în largul Libiei (amiral)

mediterana

Bande rivale de traficanţi se confruntă în Libia şi ajung uneori până la a-i extorca de bani pe imigranţii aflaţi deja pe mare, a afirmat joi, la Roma, comandantul operaţiunii militare europene anti-traficanţi 'Sophia', informează AFP. 

'Există o anumită rivalitate între diferitele reţele de traficanţi de fiinţe umane care operează în Libia', a declarat amiralul italian Enrico Credendino, în timpul unei audieri în cadrul unei comisii parlamentare. 'Au existat atacuri ale bandelor rivale la adresa imigranţilor, care au fost forţaţi să revină pe uscat pentru a li se cere mai mulţi bani', a precizat amiralul. 

Această rivalitate i-a obligat pe traficanţi 'să-şi schimbe tactica' şi să-i însoţească pe imigranţii 'lor' până în largul mării. 'Aici este momentul când intervenim noi', a mai spus comandantul operaţiunii europene, intrată miercuri într-o fază mai ofensivă împotriva traficanţilor. 

Operaţiunea Sophia (fosta EU NavFor Med), de la numele unei fetiţe născute după ce a fost salvată de pe o ambarcaţiune eşuată, are, începând de miercuri, posibilitatea de a interveni, inclusiv prin forţă, pentru a-i opri pe traficanţi şi a le confisca navele. 

Această a doua fază, denumită Alpha, este pentru moment limitată la apele internaţionale din largul Libiei, în aşteptarea unei rezoluţii a Consiliului de Securitate şi a unui acord din partea autorităţilor libiene. 

Timp de două luni, 22 de cazuri de nave-'escortă' ale traficanţilor au putut fi astfel identificate, a adăugat amiralul italian, care a preluat în mai comandamentul acestei operaţiuni europene în Marea Mediterană. 

Însă traficanţii ştiu să se adapteze şi 'nu vom reuşi foarte des să-i arestăm pe traficanţi în largul mării', a avertizat Enrico Credendino, anticipând că, la un moment dat, aceştia 'vor înceta să mai iasă în larg'. Totuşi, acest lucru îi va împiedica cel puţin să recupereze unele nave utilizate de imigranţi, după ce aceştia vor fi salvaţi. 

Atunci când o operaţiune de salvare este desfăşurată de pe un cargo şi nu de pe una dintre navele militare angajate în zonă, ambarcaţiunile care au transportat imigranţi nu sunt distruse. 

Ducând lipsă de nave, traficanţii au recurs din ce în ce mai mult la bărci pneumatice 'de proastă calitate', fabricate în China, a explicat amiralul. 

Un imigrant plăteşte până la 1.000 de euro pentru a se îmbarca alături de alţi circa 120 de oameni, în timp ce înainte existau cel mult 80 de imigranţi la bordul acestui tip de ambarcaţiuni. Pe navele din lemn, preţul poate atinge 3.500 de euro şi chiar mai mult, numărul de imigranţi înghesuiţi la bord ajungând de la 200 la aproape 400. 

De la începutul anului, cel puţin 3.080 de persoane au murit sau au fost date dispărute în încercarea de a traversa Marea Mediterană şi de a ajunge în Europa, potrivit Înaltului Comisariat al ONU pentru Refugiaţi (UNHCR). Mai mult de 562.000 au reuşit.AGERPRES

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.