Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

BelAZ-75710, monstrul de 360 de tone, în compania căruia te simți 'ca o muscă' - FOTO

odditycentral.com
belaz1

BelAZ-75710 este un autocamion belarus de clasă ultra, care a deținut titlul de cel mai mare camion de transport din lume în ultimii 10 ani, scrie odditycentral.com.

Lansat în 2013, BelAZ-75710 a reușit să repună marca BelAZ pe hartă. În perioada sovietică, compania cu sediul în orașul belarus Zhodino a fabricat cele mai mari și mai puternice camioane de minerit din lume, dar după căderea Uniunii Sovietice, a fost depășită de producători occidentali precum Caterpillar, Liebherr sau Bucyrus, care au deținut la un moment dat titlul de "cel mai mare camion din lume" cu unele dintre modelele lor. Dar, în urmă cu un deceniu, BelAZ și-a recâștigat tronul cu un mastodont care face de rușine toate celelalte camioane de ultraclasă în ceea ce privește dimensiunile și capacitatea de încărcare.

content-image

Camionul BelAZ 75710 cântărește în sine 360 de tone, ceea ce îl face mult mai greu decât cel mai mare model anterior al BelAZ, 7560, care cântărea "doar" 240 de tone când era gol. Numai anvelopele masive cântăresc 5,5 tone fiecare. Camionul măsoară 20 de metri în lungime, cu o lățime de 9,7 metri și o înălțime de 8,2 metri. Este singurul camion de transport de pe planetă cu o sarcină utilă maximă de 450 de tone, dar aceasta este doar capacitatea garantată de producător, deoarece camionul a reușit să transporte 503,5 tone în 2014, stabilind astfel un nou record Guinness.

content-image

Cel mai mare autocamion din lume este propulsat de un sistem hibrid care constă în două motoare diesel MTU DD16V4000 V16, fiecare capabil să genereze 2.300 de cai putere (1.700 kW). Acestea sunt cuplate cu două alternatoare de curent alternativ și patru motoare de tracțiune de curent alternativ. În ciuda dimensiunilor sale, BelAZ-75710 poate funcționa la o viteză maximă de 60 km/h (37 mph) atunci când este gol, care scade la 45 km/ (27 mph) atunci când autocamionul este încărcat sau când se deplasează în pantă.

Doar trei camioane BelAZ-75710 de clasă ultra sunt în prezent în funcțiune, toate lucrând în cariere din Rusia.

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.