Expoziţia ''Reclamele industriei automobilului în presa din perioada interbelică din colecţiile Bibliotecii Naţionale a României'' s-a deschis vineri seară în spaţiul Symposium al instituţiei.
"Expoziţia tratează o temă inedită, deosebită şi este concentrată pe diverse firme de început ale industriei auto, adică Ford, Fiat, Skoda, General Motors. Începând cu aceste firme, desigur, s-a dezvoltat o adevărată reţea, care a însemnat suportul pentru întreţinerea autoturismelor, de la uleiuri, benzină, piese auto. (...) Am încercat să apropiem această expoziţie mai mult de public. Ea nu reproduce fidel tot ceea ce a însemnat reclamă auto şi, de fapt, este o compoziţie, un colaj din mai multe reclame astfel încât să o apropie mai mult de privitori", a spus Mihaiu.
Potrivit preşedintelui Retromobil Club România, Bogdan Coconoiu, expoziţia evidenţiază faptul că România la începutul secolului al XX-lea era un stat foarte bine dezvoltat, pentru că, dacă nu ar fi fost aşa, marii producători de automobile nu s-ar fi străduit cu atâtea zeci de reclame să câştige o cotă de piaţă în ţara noastră.
"România este unul dintre statele în care automobilul a fost introdus foarte, foarte devreme şi ne mândrim că în 1904 a fost fondat la Bucureşti Automobilul Clubul Român şi (...) în acelaşi an s-a organizat primul raliu Bucureşti - Giurgiu. Sunt surprins plăcut să văd cum a îmbinat artistul reclamele pe panouri într-un mod foarte atrăgător. Este un demers de a arăta că România este în Europa şi în lume dintotdeauna. Nu am apărut aşa de nicăieri şi istoria automobilului românesc este extraordinară", a menţionat Bogdan Coconoiu.
Directorul general al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, Claudia Nicolae, a afirmat că, în cadrul expoziţiei, se regăseşte "eternitatea surprinsă într-o singură imagine".
"Priveam expoziţia de faţă şi mi-am adus aminte un citat al lui Ion Pillat, care spunea că fotografia reprezintă o clipă pentru eternitate. Asta cred că regăsim cu toţii aici: eternitatea surprinsă într-o simplă imagine. Este, într-adevăr, imaginea de presă. Câteodată spunem că o fotografie vorbeşte mai mult decât 1.000 de cuvinte. Eu cred că o fotografie transmite momentul, emoţia, trăirea, iar cel care a făcut-o cu obiectivitate o poate transpune cu subiectivism fiecărui privitor", a spus directorul general al AGERPRES.