DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Biblioteca Națională - Expoziţie despre reclamele industriei automobilului în presa interbelică

biblioteca nationala

Expoziţia ''Reclamele industriei automobilului în presa din perioada interbelică din colecţiile Bibliotecii Naţionale a României'' s-a deschis vineri seară în spaţiul Symposium al instituţiei.

Directorul general al Bibliotecii Naţionale a României, Carmen Mihaiu, a afirmat că expoziţia, prin care Biblioteca Naţională îşi promovează propria colecţie, reflectă "o perioadă de înflorire, economică şi socială, imediat după Marele Război, când societatea românească începea să prindă gustul multor tendinţe occidentale".

"Expoziţia tratează o temă inedită, deosebită şi este concentrată pe diverse firme de început ale industriei auto, adică Ford, Fiat, Skoda, General Motors. Începând cu aceste firme, desigur, s-a dezvoltat o adevărată reţea, care a însemnat suportul pentru întreţinerea autoturismelor, de la uleiuri, benzină, piese auto. (...) Am încercat să apropiem această expoziţie mai mult de public. Ea nu reproduce fidel tot ceea ce a însemnat reclamă auto şi, de fapt, este o compoziţie, un colaj din mai multe reclame astfel încât să o apropie mai mult de privitori", a spus Mihaiu.

Potrivit preşedintelui Retromobil Club România, Bogdan Coconoiu, expoziţia evidenţiază faptul că România la începutul secolului al XX-lea era un stat foarte bine dezvoltat, pentru că, dacă nu ar fi fost aşa, marii producători de automobile nu s-ar fi străduit cu atâtea zeci de reclame să câştige o cotă de piaţă în ţara noastră.

"România este unul dintre statele în care automobilul a fost introdus foarte, foarte devreme şi ne mândrim că în 1904 a fost fondat la Bucureşti Automobilul Clubul Român şi (...) în acelaşi an s-a organizat primul raliu Bucureşti - Giurgiu. Sunt surprins plăcut să văd cum a îmbinat artistul reclamele pe panouri într-un mod foarte atrăgător. Este un demers de a arăta că România este în Europa şi în lume dintotdeauna. Nu am apărut aşa de nicăieri şi istoria automobilului românesc este extraordinară", a menţionat Bogdan Coconoiu.

Directorul general al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, Claudia Nicolae, a afirmat că, în cadrul expoziţiei, se regăseşte "eternitatea surprinsă într-o singură imagine".

"Priveam expoziţia de faţă şi mi-am adus aminte un citat al lui Ion Pillat, care spunea că fotografia reprezintă o clipă pentru eternitate. Asta cred că regăsim cu toţii aici: eternitatea surprinsă într-o simplă imagine. Este, într-adevăr, imaginea de presă. Câteodată spunem că o fotografie vorbeşte mai mult decât 1.000 de cuvinte. Eu cred că o fotografie transmite momentul, emoţia, trăirea, iar cel care a făcut-o cu obiectivitate o poate transpune cu subiectivism fiecărui privitor", a spus directorul general al AGERPRES.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.