Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Birocrația 'omoară' România: peste 400 de dosare privind stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor din Buzău nu pot fi soluţionate

agora.md
documente

Peste 400 de dosare privind stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, unele mai vechi de un an, sunt înregistrate la Instituţia Prefectului din Buzău şi nu se pot soluţiona din cauza lipsei secretarului general al instituţiei. Şi la alte servicii, cum ar fi cel Permise şi Înmatriculări Auto, se înregistrează întârzieri de ordinul lunilor, informează News.ro.

Guvernul a desemnat în ultima zi a lunii martie un prefect şi un subprefect pentru judeţul Buzău în persoana lui Silviu Iordache şi respectiv Viorel Holban, după ce fostul prefect a demisionat în primele zile ale lunii ianuarie, iar timp de aproape 3 luni Prefectura Buzău a fost condusă de câte un subprefect.

După numirea prefectului şi ocuparea celor două funcţii de subprefect, reprezentantul Guvernului în teritoriu a delegat atribuţiile celor doi subalterni în ideea rezolvării mai rapide a problemelor existente. Astfel, subprefectul Viorel Holban a fost desemnat să se ocupe de Serviciile de Paşapoarte şi respectiv Înmatriculări, Permise şi Examinări, în timp ce subprefectul Marieta Boloş se ocupă de problemele de fond funciar şi de instituţiile deconcentrate.

Marieta Boloş a explicat în cadrul unei conferinţe de presă că la nivelul Instituţiei Prefectului se înregistrează 430 de dosare nerezolvate privind problemele de fond funciar, iar cele mai vechi dintre acestea datează din ianuarie 2020.

„De la preluarea mandatului meu de subprefect, la Comisia Judeţeană de Stabilire a Dreptului de Proprietate asupra Terenurilor, sunt înregistrate 430 de dosare, din care 125 sunt pregătite pentru dezbaterea în comisie. Aceste dosare stagnează însă din cauza lipsei Secretarului General al Instituţiei Prefectului, care are atribuţia de secretar al comisiei. Conform legislaţiei, prima şedinţă a comisiei va avea loc după ce va fi numit Secretarul General al Instituţiei Prefectului. Noi am făcut tot ce depindea de noi, însă numirea unui secretar general cade în sarcina Guvernului. Cele 430 de dosare depuse sunt din ianuarie 2020 până în prezent", a spus Marieta Boloş.

Situaţia nu se prezintă mai bine nici la celelalte servicii din cadrul Instituţiei Prefectului. La Serviciul de Permise şi Înmatriculări Auto un absolvent de şcoală de şoferi ajunge să obţină permisul de conducere după mai bine de jumătate de an, dar sunt şi cazuri în care, dacă nu promovează probele din prima încercare, expiră valabilitatea cursurilor de la şcoala de şoferi.

Citește și: EXCLUSIV Angajații de lux ai României: peste 50 de bugetari au salarii care depășesc 50.000 de lei pe lună

Pentru ca un absolvent de şcoală de şoferi să se programeze la examenul teoretic, trebuie să aştepte minim 39 de zile, iar după promovarea acestuia, alte 120 de zile pentru a susţine proba practică.

„La înmatriculări avem un termen de 4 zile, preschimbarea permiselor se face la 11 zile, examenul pentru permise proba teoretică se programează la 39 de zile, iar proba practică la examenul auto, la minim 120 de zile. Avem 9 posturi de examinatori dar de fapt există doar 6. Asta după ce am reuşit să aducem un agent de la circulaţie şi mai avem spre aprobare încă 2 transferuri cu ajutorul cărora, în cam 6 luni, să reuşim să mai reducem din aceşti timpi de aşteptare", a precizat subprefectul Viorel Holban.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.