Compania americană Boeing a anunţat miercuri că va reduce producţia modelelor sale de vârf 787 şi 777 şi va întârzia planurile privind avionul de pasageri 737 MAX, după ce a raportat pierderi trimestriale mai mari decât se estima, în contextul efectelor negative ale pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit AP şi Reuters.
Pe plan global, companiile aeriene au anulat comenzile, în urma reducerii cererii pentru transportul aerian de pasageri, ca efect al pandemiei. Mulţi operatori aerieni au fost aproape de faliment şi au avut nevoie de ajutor pentru a supravieţui.
Începând din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
În aprilie, Boeing anunţa că se aşteaptă să reia livrările de aeronave 737 MAX în trimestrul trei, în urma obţinerii aprobării autorităţilor de reglementare, producţia urmând să fie reluată în ritm redus în trimestrul trei, apoi să crească gradual, la 31 de avioane pe lună, în 2021. Miercuri, compania americană a avertizat că va dura mai mult timp să ajungă la ţinta de 31 de avioane 737 MAX pe lună, în urma anulării comenzilor de către companiile aeriene.
Boeing se aşteaptă acum să majoreze gradual producţia acestui model la 31 de unităţi pe lună până la începutul lui 2022.
De asemenea, anul viitor vor fi produse doar şase aeronave 787 pe lună, iar producţia combinată a avioanelor 777 şi 777X va fi redusă la două unităţi pe lună.
Boeing a raportat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în trimestrul doi din 2020, în timp ce veniturile au scăzut cu 25%, la 11,81 miliarde de dolari, în timp ce analiştii se aşteptau la 13,16 miliarde de dolari.
Conform datelor ajustate, pierderile ale Boeing s-au situat la 4,79 dolari pe acţiune în trimestrul doi din 2020, mai mari decât estimau analiştii, 2,54 dolari per titlu.
Livrările de noi avioane au scăzut cu 71% în acest an, a anunţat grupul aeronautic american.
În 2019, Boeing a livrat un număr total de 390 de avioane, mai puţin de jumătate faţă de numărul avioanelor livrate în anul 2018 şi, totodată, cel mai mic număr de avioane livrate de Boeing în ultimii 11 ani.
Boeing va reduce producţia modelelor sale de vârf 787 şi 777
Explorează subiectul
Articole Similare

1.106
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
1.106

2.818
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
2.818

76
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
76

80
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
80

4.153
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
4.153

31
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
31

178
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
178

71
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
71

2.960
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.960

52
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
52

165
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
165

102
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
102

177
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
177


















Comentează