Compania americană Boeing a anunţat miercuri că va reduce producţia modelelor sale de vârf 787 şi 777 şi va întârzia planurile privind avionul de pasageri 737 MAX, după ce a raportat pierderi trimestriale mai mari decât se estima, în contextul efectelor negative ale pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit AP şi Reuters.
Pe plan global, companiile aeriene au anulat comenzile, în urma reducerii cererii pentru transportul aerian de pasageri, ca efect al pandemiei. Mulţi operatori aerieni au fost aproape de faliment şi au avut nevoie de ajutor pentru a supravieţui.
Începând din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.
În aprilie, Boeing anunţa că se aşteaptă să reia livrările de aeronave 737 MAX în trimestrul trei, în urma obţinerii aprobării autorităţilor de reglementare, producţia urmând să fie reluată în ritm redus în trimestrul trei, apoi să crească gradual, la 31 de avioane pe lună, în 2021. Miercuri, compania americană a avertizat că va dura mai mult timp să ajungă la ţinta de 31 de avioane 737 MAX pe lună, în urma anulării comenzilor de către companiile aeriene.
Boeing se aşteaptă acum să majoreze gradual producţia acestui model la 31 de unităţi pe lună până la începutul lui 2022.
De asemenea, anul viitor vor fi produse doar şase aeronave 787 pe lună, iar producţia combinată a avioanelor 777 şi 777X va fi redusă la două unităţi pe lună.
Boeing a raportat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în trimestrul doi din 2020, în timp ce veniturile au scăzut cu 25%, la 11,81 miliarde de dolari, în timp ce analiştii se aşteptau la 13,16 miliarde de dolari.
Conform datelor ajustate, pierderile ale Boeing s-au situat la 4,79 dolari pe acţiune în trimestrul doi din 2020, mai mari decât estimau analiştii, 2,54 dolari per titlu.
Livrările de noi avioane au scăzut cu 71% în acest an, a anunţat grupul aeronautic american.
În 2019, Boeing a livrat un număr total de 390 de avioane, mai puţin de jumătate faţă de numărul avioanelor livrate în anul 2018 şi, totodată, cel mai mic număr de avioane livrate de Boeing în ultimii 11 ani.
Boeing va reduce producţia modelelor sale de vârf 787 şi 777
Explorează subiectul
Articole Similare

0
'Război' în energie - Asociaţia Prosumatorilor acuză Delgaz Grid şi Distribuţie Energie Oltenia de abuz. Operatorii resping acuzaţiile
0

734
Un colos al trecutului învie din propria cenușă: Bijuteria industrială din Pipera se reinventează
734

11
Stratosfera, noul câmp de luptă al marilor puteri: Companiile franceze pregătesc baloane și aeronave de spionaj
11

1.136
România, preț triplu la energie față de UE - Bogdan Ivan cere anchete la ANRE după semnalul dat de Nicușor Dan: 'Cum Doamne se întâmplă...' / Ultimatum de 60 de zile
1.136

17
Litoralul românesc, în scădere în 2024: Operatorii caută soluții pentru atragerea turiștilor și în afara lunilor de plajă
17

19
Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, despre epuizarea rapidă a tichetelor Rabla
19

16
România, la coada Europei la reciclare: Buzoianu vorbește despre soluții
16

31
Agent economic, sancţionat de Garda de Mediu cu 30.000 de lei pentru deversarea apelor uzate în lacul Colibița
31

1.930
VIDEO Ministrul Mediului despre 'furtul apei' din lacurile României: Adevărul din spate e mult mai dureros
1.930

668
VIDEO Diana Buzoianu dezvăluie că șefii Romsilva vor rămâne fără bonusurile de lux: 'Unii directori au luat 100.000 de euro'
668

35
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
35

14
Schimbare la vârful Spotify: Directorul general devine președinte executiv
14

718
Preț redus la energie pentru consumatorii vulnerabili - Ministrul Energiei anunță că lucrează la o schemă
718
Comentează