Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Bugete de PANDEMIE: Câți bani alocă românii pentru produsele tradiționale de Paști

miel

Bugetul alocat mielului de Paște de 50% dintre români este cuprins între 200 și 500 de lei, arată un sondaj al cooperativei țărănești digitală Obor21.ro.

80% dintre clienți se orientează în luna aprilie spre produse de miel și ied, având o comandă medie de 310 lei, în creștere cu 30% față de o perioadă obișnuită, conform Mediafax.

Citește și: CIRC Andreea Moldovan a fost așteptată de Oana Lovin la Ministerul Sănătății: Ești o incompetentă și o dobitoacă, fă nenorocito

 

Jumătate dintre români consumă rar carne de caprine și ovine, arată sondajul, însă lucrurile se schimbă, evident, de Paște. Astfel, dacă până recent cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în martie aceasta a crescut la 20%, iar estimările pentru luna aprilie arată că va reprezenta 70% din vânzări.

„Cererea pentru carnea de ied crește cu peste 250% în perioada Paștelui, dar am remarcat și o creștere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Punem această creștere atât pe fondul existenței constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât și pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum”, a precizat Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro.

40% dintre românii care au răspuns la sondaj consumă cel puțin o dată pe săptămână produse bio sau naturale. Un român din trei le achiziționează de la producători, dar și din gospodăriile țărănești din apropierea localității de reședință.

Tendința de a muta cumpărăturile în online continuă însă trendul ascendent. Astfel, 36% dintre respondenți au precizat că nu obișnuiau să facă cumpărături online înainte de pandemie, acest lucru schimbându-se în ultimul an. Un procent similar arată că românii au preferat să facă achiziții de la comercianții români, venind în sprijinul afacerilor locale.

Decizia de a achiziționa carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor și review-urilor altor cumpărători (45%). De asemenea, 51% au precizat că sunt interesați să afle cât mai multe date despre proveniența cărnii cumpărate, lucru care poate influența decizia de achiziție.

Bugetul alocat anul acesta achiziției de carne și produse din carne pentru Paște este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent ușor mai crescut pentru respondenții din zona București-Ilfov, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumpărături.

Sondajul Omnibus a fost realizat online, la nivel național, în perioada 22-25 martie 2021, pe un eșantion de 922 de persoane, 60% femei, 40% bărbați.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.