Bundesliga nu reușește să-și crească veniturile internaționale

Autor: Alecsandru Ionescu

Publicat: 02-09-2025 16:07

Article thumbnail

Sursă foto: DFL

Liga germană de fotbal (DFL) nu a reuşit să îşi mărească veniturile din marketingul în străinătate pentru noul sezon, cele 218 milioane de lire sterline (255 de milioane de dolari) generate fiind aceeaşi sumă ca în sezonul 2024-2025, a aflat DPA.

Ultimele tranzacţii, inclusiv în Marea Britanie şi Japonia, au fost încheiate cu puţin timp înainte de startul campaniei 2025-2026, potrivit Agerpres.

Veniturile internaţionale totale, inclusiv sponsorizările, sunt de aproximativ 302 milioane de lire sterline.

Cluburile din Bundesliga sperau la venituri mai mari din drepturile internaţionale, deoarece marketingul extern înainte de coronavirus se ridica la 275 de milioane de lire sterline. Cifra a scăzut cu aproximativ 100 de milioane de lire sterline în timpul pandemiei, dar a crescut din nou de atunci, înainte ca această creştere să se fi oprit.

"Aceasta este cu siguranţă o zonă de creştere în care pentru noi, ca Bundesliga, e loc de îmbunătăţiri", a declarat recent pentru DPA directorul general al Borussiei Dortmund, Carsten Cramer.

Veniturile din marketing internaţional din Bundesliga ocupă locul trei printre ligile de top europene, aproximativ o zecime din ceea ce generează Premier League, dominantă, şi o treime din veniturile LaLiga în acest domeniu.

DFL nu a comentat încă noile cifre, dar o "cale de creştere" identificată de directorul său general, Steffen Merkel, pare să se fi încheiat.

"Pe multe pieţe internaţionale, concurenţa se intensifică în ceea ce priveşte drepturile media considerate esenţiale, iar pe unele dintre aceste pieţe suntem mai degrabă în rolul unui challenger", a declarat Merkel.

Între timp, veniturile din drepturile interne au crescut uşor cu 2%, ajungând la 1,121 miliarde pentru sezoanele 2025-29.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri