"Am întâlnit în statisticile pe care le-am analizat că partea aceasta de călătorii cu trenul de-a lungul timpului a avut diverse forme, impactul investiţiilor a fost diferit. De exemplu, ruta Bucureşti - Constanţa, reabilitată recent pe fonduri ex-ISPA, cel puţin din datele pe care le deţinem, timpul de călătorie nu s-a redus, ci practic a crescut cu încă 9 minute. Dacă privim alte rute, de exemplu Bucureşti - Buzău, cred că era ultima statistică pe care am analizat-o, acolo timpul de călătorie în 1931 era de o oră şi 30 de minute, pentru ca astăzi să crească cu 21 de minute", a declarat şeful direcţiei generale a managementului fondurilor europene din cadrul ministerului Transporturilor şi coordonatorul Autorităţii de Management POST, citat de
În vara anului 2011, reprezentanţii CFR anunţau că durata călătoriei cu trenul pe ruta Bucureşti-Constanţa va fi de 2 ore şi 30 de minute, pentru trenurile care circulă fără oprire, după finalizarea lucrărilor de modernizarea a liniei feroviare. Cu un an înainte, trenurile parcurgeau distanţa în aproximativ patru ore.
Boloş a declarat a mai precizat că traficul de călători a scăzut cu 90% faţă de anul 1990.
El a afirmat că, din experienţa propriilor călătorii pe care le-a făcut cu trenul, viteza medie nu a trecut niciodată de 40 kilometri pe oră. La transportul de marfă viteza medie este de 23 kilometri pe oră, a arătat reprezentantul Ministerului Transporturilor.
Comentează