Carrefour spulberă zvonurile privind o posibilă vânzare a rețelei din România: Rezultate solide și programe extinse (UPDATE)

Autor: Nicoleta Nicolau

Publicat: 24-10-2025 12:45

Actualizat: 24-10-2025 23:27

Article thumbnail

Sursă foto: Facebook

UPDATE: Carrefour România a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2025 vânzări totale de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili față de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor comunicate de gigantul francez. Compania se află la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026 și își continuă investițiile în România, contrar informațiilor apărute recent în presa internațională. Reprezentanții Grupului Carrefour au transmis că România rămâne o piață strategică, iar activitatea locală continuă „conform planului stabilit”.

La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.

În primele nouă luni ale anului, Carrefour România a înregistrat vânzări de 2,29 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% în termeni comparabili, raportat la perioada similară din 2024.

Carrefour își menține în continuare poziția solidă pe piață și să atragă clienți prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la începutul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include până la 2.000 de articole la preț redus, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru clienți.

Inițiativele recurente, precum Bucuria începe cu prețuri mici, cataloagele săptămânale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecărui client. Un alt exemplu concret este și inițiativa de sprijinire a clienților în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.

În prezent, compania derulează o nouă campanie exclusivă în platforma Act for Good, cu până la 1.000 de produse la preț redus între 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicație.

Grupul continuă implementarea planului strategic în România, care vizează deschiderea a peste 30 de magazine noi în 2025, dezvoltarea segmentului de comerț online și consolidarea parteneriatelor locale cu producătorii români, având deja o rețea puternică de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, sprijinind economia locală”, transmit reprezentanții grupului Carrefour România.

Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România - presa franceză

Știrea inițială: Grupul francez Carrefour analizează vânzarea operațiunilor din România, la scurt timp după ce a raportat o încetinire semnificativă a vânzărilor pe piața locală, afectată de măsurile de austeritate și de scăderea încrederii consumatorilor. Distribuitorul francez a mandatat o bancă de investiții pentru a testa interesul potențialilor cumpărători, în contextul în care încearcă, de asemenea, să se retragă din Argentina și Polonia.

Potrivit informațiilor din presa economică franceză, grupul condus de Alexandre Bompard nu intenționează să se oprească aici. A decis să își vândă magazinele din România.

Surse din piața internațională de retail arată că grupul a mandatat banca BNP Paribas pentru a analiza interesul potențialilor cumpărători pentru afacerile sale din România.

Vânzările Carrefour în România s-au ridicat la 2,29 miliarde de euro în primele nouă luni ale anului, în creștere cu doar 1,9% față de perioada similară din 2024. În al treilea trimestru, ritmul de creștere a fost aproape de stagnare, de doar 0,2%, în condițiile în care vânzările organice au scăzut cu 0,5%.

Retailerul francez a transmis că măsurile de austeritate introduse în vară au afectat încrederea consumatorilor, reducând frecvența cumpărăturilor și valoarea coșului mediu.

Carrefour, sub presiune în România. Vânzările abia cresc, iar grupul francez caută ieșirea

Decizia face parte dintr-un amplu proces de revizuire a portofoliului global al Carrefour, care vizează retragerea din mai multe piețe, inclusiv Italia, Polonia și Argentina.

În Italia, Carrefour a vândut deja rețeaua de 1.200 de magazine (dintre care 900 francizate) către grupul New-Princes, iar pentru Polonia și Argentina a angajat JP Morgan și Deutsche Bank pentru gestionarea proceselor de vânzare.

„Am decis să efectuăm o analiză strategică completă, fără niciun tabu. Vor exista activități sau formate pe care vom decide fie să le vindem, fie să ne asociem. Vom fi foarte activi în lunile următoare”, declara în mai directorul general Alexandre Bompard.

Banca de investiții BNP Paribas a fost aleasă ca și consultant pentru această tranzacție, așteptată de piață de câteva luni.

Carrefour s-a lansat anul acesta într-o amplă revizuire a portofoliului său, care va duce la o reducere a perimetrului de activitate. În Italia, tocmai s-a despărțit de rețeaua sa de 1.200 de magazine (dintre care 900 în franciză), vândută grupului New-Princes.

O ieșire din Polonia și Argentina este, de asemenea, în pregătire: Carrefour a mandatat JP Morgan pentru vânzarea operațiunilor din prima dintre aceste țări, în timp ce Deutsche Bank a fost desemnată pentru a gestiona dosarul din Argentina.

Carrefour reevaluează Estul: România ar putea urma Polonia și Italia

Grupul francez a raportat, la nivel global, vânzări consolidate de 22,6 miliarde de euro în trimestrul al treilea, în creștere cu 2,1% comparativ cu anul precedent. După primele nouă luni din 2025, veniturile totale au ajuns la 67,2 miliarde de euro, în urcare cu 3,3%.

Totuși, în Europa Centrală și de Est, performanțele au fost mixte:

  • în Polonia, vânzările au scăzut cu 1,2%,

  • în România, creșterea a fost modestă,

  • în timp ce în Franța și Spania piața s-a menținut stabilă.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri