Cât a cheltuit George Simion pentru celebrele panouri, care au împânzit țara: Este la bătaie cu Nicolae Ciucă

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 08-08-2024

Actualizat: 08-08-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Credit: Lucian Alecu / Shutterstock Editorial / Profimedia

AUR și George Simion au împânzit România cu panouri în care anunță promisiunile din ”Planul Simion”. Panourile cu George Simion au costat aproximativ un milion de euro, pentru 2 luni de promovare. Suma este mai mică decât cea plătită de către PNL, aproximativ 2 milioane de euro, plătiți pentru a promova cartea lui Nicolae Ciucă ”Un ostaș în fruntea țării”.

”Cât costă panourile lui George Simion cu „case la doar 35.000 euro”

Dacă PNL a făcut publicitate pentru cartea „Ostașului Ciucă”, Alianța pentru Unirea Românilor a demarat o campanie outdoor pentru „Planul Simion”.

AUR a făcut o campanie de promovare de două luni, între 15 iunie și 15 august, „după care se va lua o decizie dacă se prelungește”.

„Costul este de 450.000 de euro cu TVA, pe care îi plătim în două tranșe. Sunt 350 fețe de panou în această campanie. Ele sunt distribuite în toată România destul de uniform”, a declarat, pentru Snoop.ro, Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR.

În total, suma pentru promovare se apropie de 1 milion de euro. Asta înseamnă cei 450.000 euro, 300.000 euro pentru septembrie-noiembrie și 100.000 euro - plățile organizațiilor locale.”, arată o investigație realizată de Snoop.ro.

George Simion, plângere penală împotriva lui Nicolae Ciucă

Preşedintele AUR, George Simion, a depus plângere pe numele preşedintelui PNL, Nicolae Ciucă, solicitând ca procurorii să verifice modul în care a fost cheltuită suma de două milioane de euro pentru panourile de promovare a cărţii liderului PNL, ”Un ostaş în slujba ţării”.

”Am depus plângerea penală. Avem un număr de înregistrare. Sperăm ca investigaţia să ducă la identificarea făptaşilor din PNL responsabili pentru aceste răspunsuri la birourile electorale. Readuc aminte că într-o situaţie similară s-a aflat şi trezorierul PSD, domnul Drăghici. Aştept să văd preţul cu care se va vinde această carte, dacă i s-a făcut reclamă cu două milioane de euro, să vedem rentabilitatea, să încercăm să identificăm cât de buni afacerişti sunt cei de la Partidul Naţional Liberal. Până atunci mă aştept ca instituţia din spatele meu, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, să-şi facă treaba, să nu mai persecute opoziţia cu acuzaţii inventate şi să se îndrepte către sume deturnate din banii românilor E vorba de două milioane de euro. Mie nici preţul nu mi se pare unul corect Şi noi am avut panouri, dar în niciun caz nu ne-au dus la un astfel de cuantum”, a declarat Simion, la ieşirea din sediul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Întrebat de jurnalişti dacă plângerea este pe numele lui Nicolae Ciucă sau pentru PNL, liderul AUR a răspuns: ”Pentru Nicolae Ciucă şi eventualii său complici la această faptă. Cerem investigarea banilor din subvenţii”.

Explicațiile celor de la PNL

PNL a explicat joi, referitor la panourile de promovare a cărţii lui Nicolae Ciucă ”Un ostaş în slujba ţării”, că, în calitate de principal partid al dreptei, consideră că este important ca oamenii să cunoască experienţa şi viziunea preşedintelui partidului, principalul vector de imagine al formaţiunii, subliniind că acţiunea este realizată ”într-un mod perfect transparent şi legal”. De asemenea, liberalii precizează că panourile publicitare au fost rezervate şi contractate încă din februarie 2024 pentru întregul an şi nu au fost destinate exclusiv promovării cărţii preşedintelui, fiind utilizate şi pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European şi pentru Ziua Partidului. PNL propune şi o comparaţie a sumelor investite de PNL cu cele alocate de alte partide pentru întregul mix de comunicare, susţinând că ”dintre formaţiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activităţi de promovare”.

Explicaţiile PNL vin după ce jurnaliştii de la snoop.ro au relatat că PNL a plătit 2 milioane de euro din bani publici pentru promovarea cărţii lui Nicolae Ciucă, ”Un ostaş în slujba ţării”. Discuţia pe această temă a dus la un schimb de replici între liderul PSD Marcel Ciolacu şi Ciucă.

”PNL a comunicat, la întrebările Snoop, că din luna mai şi până azi a cheltuit «din subvenţii acordate de la bugetul de stat» 510.000 de euro pe lună pe 400 de panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, un proiect personal finanţat din bani publici. Partidul a mai achitat 450.000 de euro pentru producerea şi montarea afişajului în toată ţara”, relatează sursa citată.

Marcel Ciolacu a evitat să comenteze subiectul, declarându-se însă convins că , având în vedere intensa promovare, cartea lui Ciucă va fi ”un best-seller”.

În replică, Ciucă i-a recomandat lui Ciolacu ”să citească şi el cartea, poate avea multe de învăţat”.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri