DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Ce alimente sunt eficiente pentru o detoxifiere de iarnă

detox (1)

Alimentele ce favorizeaza si sprijina detoxifierea sunt linia noastra intai a terapiei intr-o detoxifiere, si in special alimentele care sunt locale si de sezon. Alimentele obtinute in timpul anului in care sunt destinate sa fie obtinute au cel mai inalt continut de nutrienti, si daca sunt obtinute local, ele nu si-au pierdut nutrientii acestia datorita timpilor mari de transport.

Aceasta inseamna ca fructele si legumele de sera din mijlocul iernii nu vor fi cea mai buna alegere a voastra pentru un pachet nutritive mare si puternic – iar ceea ce are nevoie corpul este categorie grea in ce priveste calitatea nutritiva.

viataverdeviu.ro prezintă un top al  alimentelor de iarna detoxifiante: ele sunt delicioase, de sezon, de categorie grea ca si calitate nutritiva si care favorizeaza detoxifierea si furnizeaza antioxidantii necesari pentru protectia impotriva toxinelor si radicalilor liberi produsi de corp sau de mediu.

1. Usturoi

Compusii cu sulf din usturoi ii confera gustul si mirosul specific, dar tot acestea mai sunt si responsabile pentru multiplele beneficii de sanatate a acestei mici legume – anti-inflamator, antioxidant, antibacterian si antiviral.

2. Conopida

Bine studiata datorita beneficiilor ei anticancerigene, conopida contine glucozinolati, substante ce activeaza enzimele de detoxifiere, ca si antioxidanti si nutrientii cu continut de  sulf, care amplifica mult capacitatea de detoxifiere a corpului.

3. Ghimbir, turmeric, chimen, piper, fenelicul (anason, chimen dulce)

Aceste mirodenii joaca roluri vitale de sprijin in detoxifiere, ca amplificatori puternici anti-inflamatori si imunitari. Daca fac pereche cu alte alimente amplificatoare ale detoxifierii, ele furnizeaza o nutritie de categorie grea pe care doar mama natura o poate oferi.

4. Lintea

Lintea ofera atat fibre solubile, cat si insolubile, fiind perfecta pentru stabilizarea nivelului de zahar din sange si oferind sprijin intestinelor pe durata detoxifierii.

5. Sfecla

O sursa unica de fitonutrienti numiti betalaine (conferind culoarea rosie, a nu se confunda cu betaina), sfecla furnizeaza suport antioxidant, anti-inflamator si detoxifiant.

6. Ceapa

Fii atent ca nu cumva sa cojesti prea mult aceasta energica sursa de fitonutrienti; importantii flavonoizi din ceapa sunt concentrati in straturile exterioare. Bogata in vitamina C, mangan si vitaminele B6 si B9, ceapa mai este si o buna sursa de potasiu.

7. Lamâile si limetele (lime)

Bogate in vitamina C, aceste citrice mai contin si compusi flavonoizi unici care au puternice proprietati antioxidante si anticancerigene.

8. Varza

Chiar si numai proprietatile ei antioxidante fac din varza un aliment absolut necesar pe vreme de iarna, dar ea mai este si un aliment puternic anticancerigen si anti-inflamator. Bogata in vitaminele C si A, continutul in polifenol al verzei este diferit, in functie de ce varietate mananci, asa ca asigura-te ca sa le amesteci – rosie si verde.

9. Merele

Un mar pe zi tine medicul la distanta, si nu este de minune. Acest fruct obisnuit are una dintre cele mai bogate game de fitonutrienti si antioxidanti fata de oricare alt fruct; bogat in fibre si vitamina C, beneficiile lui se extind cu mult dincolo de detoxifiere.

 

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.